SCHMITZ CARGOBULL – BLUE RIVER. Prima semiremorcă frigorifică 100% electrică din România

Avangardistul transportator român Blue River și-a completat flota de vehicule „verzi” cu prima semiremorcă cu temperatură controlată, complet electrică, livrată de producătorul Schmitz Cargobull, în Europa.

Noua semiremorcă, model S.KOe, a cărei noutate este dată, printre altele, de faptul că agregatul de frig este integral electric, este cuplată la un camion electric Volvo. Astfel, Blue River devine prima companie de transport din România care utilizează un ansamblu complet cu zero emisii de CO2.

Odată cu achiziția semiremorcii frigorifice Schmitz Cargobull (comună cu LIDL România, leasing pe 2 ani), se consolidează strategia Blue River de a oferi clienților săi posibilitatea de a transporta, cu zero emisii, mărfuri. Până în prezent, Blue River are ca „nave-amiral” ale flotei sale „verzi” trei camioane electrice, Mercedes-Benz, Scania și Volvo Trucks.

Ansamblul „verde” este alcătuit dintr-un camion Volvo FH, de asemenea, 100% electric, proaspăt achiziționat, în ianuarie 2023, și o semiremorcă Schmitz Cargobull model S.KOe, urmează să fie folosit pentru livrarea produselor cu temperatură controlată pentru LIDL România și va fi parte integrantă din proiectul de transport sustenabil dezvoltat de cele două companii, în cadrul unui parteneriat pe termen lung.

Roland W. Schacht, Schmitz Cargobull, și Alexandru Păun, Blue River

Alexandru Păun, director general Blue River: „În urmă cu un an, anunțam achiziția primului camion 100% electric din România, acum trei luni, anunțam achiziția primul cap tractor electric, iar, astăzi, avem primul ansamblu nepoluant pentru transportul frigorific de marfă. Pentru Blue River, ultimul an a fost un an al repoziționării, al deciziilor curajoase și ne dorim să mergem mai departe cu acest proiect îndrăzneț, care să dea tonul electrificării transportului de marfă din România. Achiziția semiremorcii electrice Schmitz Cargobull face parte din această strategie pe termen lung și ne bucurăm că producătorul german a ales Blue River pentru a face prima sa livrare din Europa. Credem că este prima dată în istoria transportului din România când livrarea unei noi soluții de transport nu este făcută într-o tară din vestul Europei ci către una din sud-est. Am reușit să îndreptăm interesul producătorilor și către România.”

Roland W. Schacht, director vânzări Schmitz Cargobull pentru Europa Centrală: „Suntem foarte mândri că România este prima țară din Europa în care livrăm prima semiremorcă frigorifică electrică operațională. Acest lucru susține importanța pieței românești și a companiilor de logistică pentru acest proiect strategic și ambițios. În acest fel, demonstrăm că se poate realiza transportul electric cu zero emisii și pe rutele interne, fiind parteneri ai acestui început curajos pentru România.”

Detalii tehnice S.KOe

Semiremorca este parte a unui lot de 15 unități ce urmează a fi vândute de către Schmitz Cargobull Germania pe piața din Europa și este echipată cu o unitate de răcire complet electrică, un sistem de baterii proprii și un generator de axe, ceea ce înseamnă că nu generează emisii CO2. Unitatea de răcire electrică, agregatul S.CUe, este proiectată să răcească și să încălzească marfa fără a genera emisii și oferă o putere de răcire de până la 15.900 W și o putere de încălzire de 9.100 W. Osia semiremorcii electrificate recuperează energie la frânare, mărind, astfel, timpul de funcționare al unității de răcire și reducând timpul necesar pentru reîncărcarea bateriei de la rețeaua de alimentare. Acest lucru scade, de asemenea, timpii de așteptare la centrele de distribuție. O funcție inteligentă de gestionare a bateriei asigură șoferul că nivelul de încărcare al acesteia rămâne cât mai ridicat, pentru a oferi o mai mare fiabilitate, atunci când vehiculul este staționat sau aflat în trafic intens.

Strategia producătorului german Schmitz Cargobull presupune dezvoltarea naturală a proiectului de electrificare a flotelor, în cadrul căruia majoritatea transportatorilor și producătorilor de camioane și-au asumat responsabilități. Până în 2025, pe piața europeană, sunt anunțate achiziții majore de camioane electrice, iar semiremorcile produse de Schmitz Cargobull completează fluxul de transport, asigurând transporturi frigorifice cu zero emisii.

Conform oficialilor Schmitz prezenți la evenimentul de livrare a semiremorcii, la sediul Schmitz Cargobull din Ciorogârla, bateria din dotare a agregatului de frig, S.CUe, are o durată de viață estimativă de 4.000 de cicluri de reîncărcare, ceea ce s-ar putea traduce într-o perioadă de aproximativ 10 ani, dacă discutăm de o reîncărcare pe zi. În ceea ce privește autonomia, aceasta poate fluctua, în funcție de temperatura pe care trebuie să o asigure. Dacă este setat pe -40 °C discutăm de 4-5 h, dacă este la -4 °C atunci poate urca până la 10 h.
În ceea ce privește termenul de livrare al unei semiremorci Schmitz Cargobull echipate cu agregat frigorific 100 % electric, este estimată o perioadă de 8-9 luni de așteptare. Pentru varianta cu alimentare diesel a agregatului, aceasta este mai redusă, de aproximativ 6 luni.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.