Volkswagen e-Bulli, punte peste jumătate de secol

Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat conceptul unui vehicul cu aspect clasic, din 1966, echipat cu cea mai nouă tehnologie de propulsie electrică din 2020 și cu zero emisii. Cei de la eClasics oferă conversii pentru modelele T1 în stil e-Bulli (Transporter 1).

Echipat cu componentele sistemului de propulsie prezente pe cele mai recente vehicule electrice Volkswagen, conceptul se bazează pe un (Transporter) T1 Samba Bus produs în 1966 și restaurat complet. Premiera mondială (prezentarea) ar fi trebuit să se desfășoare la Techno Classica 2020, eveniment amânat.

Transpunerea în realitate

Partenerul VW Vehicule Comerciale (VWCV), eClassics, intenționează să ofere conversii T1 și vehicule complete T1 în stilul noului e-Bulli. Acesta oferă conversia T1, alături de punți față și spate redesenate, începând de la 64.900 de euro. Sunt posibile conversii și pentru modelele T2 și T3, tot de la eClassics. De asemenea, compania oferă dealerilor calificați un kit de piese gata de montat.

Influența electrică

Motorul boxer cu patru cilindri, de 44 CP, a „cedat” în favoarea unui motor electric Volkswagen, silențios, care produce 83 CP și un cuplu maxim de 212 Nm, o forță de două ori mai mare față de originalul T1, ce avea 102 Nm. Cuplul maxim este, tipic pentru motoarele electrice, livrat instant, fapt ce schimbă mult abordarea.

Transmisia este asigurată cu ajutorul unei cutii de viteze cu o singură treaptă. Sistemul de acționare este cuplat cu maneta de viteze poziționată între șofer și scaunul pasagerului din față. Setările selectorului de transmisie automată (P, R, N, D, B) sunt afișate lângă manetă. În poziția B, șoferul poate varia gradul de recuperare a energiei la frânare. E-Bulli atinge o viteză maximă de 130 km/h (limitată electronic), în timp ce modelul clasic putea atinge maxim 105 km/h.

La fel ca motorul boxer al modelului T1 din 1966, propulsorul electric este în partea din spate și transmite puterea tot către puntea spate.

Încărcarea și autonomia

O baterie litiu-ion de înaltă tensiune este responsabilă de alimentarea cu energie. Capacitatea de utilizare a bateriei este de 45 kWh. Încărcarea se face cu o priză de sistem de încărcare combinată (CCS), ce face posibilă utilizarea de curent alternativ sau direct.

Curent alternativ – bateria se încarcă prin intermediul unui încărcător de curent alternativ, cu o putere de încărcare de 2,3 până la 22 kW, în funcție de sursa de electricitate. Curent continuu – prin CCS, bateria poate fi încărcată și la punctele de încărcare rapidă de curent continuu, cu o putere de încărcare de până la 50 kW (până la 80% în 40 de minute). Autonomia, cu o încărcare completă a bateriei, este de peste 200 de kilometri.

Mai mult decât electric

A fost conceput un șasiu nou, pentru un plus de confort, siguranță sporită și manevrare mai dinamică. Față de T1, călătoria în e-Bulii se simte complet diferit. La acest lucru contribuie noua structură mașinii: axe frontale și spate, brațe multi-link, amortizoare reglabile, plus un nou sistem de direcție cu raft și pinion și frâne cu discuri ventilate intern (pentru toate cele 4 roți).

Evoluția designului

Chiar dacă păstrează aspectul clasic e-Bulli a primit un update de design, atât interior cât și exterior. În paralel cu electrificarea, un concept interior a fost creat pentru e-Bulli, care este atât elegant, cât și avangardist. Designerii au modernizat exteriorul vehiculului iconic, cu sensibilitate și finețe, oferindu-i un finisaj în două tonuri, „Energetic Orange Metallic” și „Golden Sand Metallic Matte”.

Afară, remarcăm noile faruri LED rotunde, cu lumini de zi, prin care transformarea este „semnalată” în exterior. În spate, există și indicatoare de încărcare LED, ce arată șoferului care se deplasează spre mașină nivelul de încărcare al bateriei înainte de a ajunge la vehicul.

Abia când te uiți prin ferestre în interiorul cu opt scaune, observi că unele lucruri nu sunt așa cum ai putea crede că sunt într-un T1. Designerii VWCV au creat interiorul fără a pierde din vedere conceptul inițial. Locurile pasagerilor sunt una dintre noile caracteristici.

În conformitate cu cele două teme de exterior, și interiorul este oferit în două culori, „Saint Tropez” și „Saffrano Orange”. Selectorul transmisiei automate este poziționat într-o consolă aflată între șofer și pasagerul din față, unde este integrat și butonul de pornire/oprire a motorului. Lemnul solid, sub aspectul punții unei nave, este utilizat pentru toată podeaua. Astfel, acest Samba Bus electrificat capătă o atmosferă maritimă, impresie accentuată puternic de acoperișul mare, pliant și panoramic.

Cockpitul

Noul vitezometru se bazează pe cel original, în timp ce un afișaj format din două cifre integrat creează legătura cu era modernă. Acest afișaj digital în vitezometrul analog oferă șoferului o varietate de informații, inclusiv despre autonomie. De asemenea, martorii LED din bord indică dacă, de exemplu, frâna de mână este „trasă” sau conectorul de încărcare este mufat. Informații suplimentare sunt afișate pe tabletă integrată în consola de plafon.

E-Bulli poate accesa, printr-o aplicație de smartphone, informații online precum timpul de încărcare rămas, autonomia, distanța parcursă, timpul de conducere, consumul și recuperarea de energie. Acustic, e-Bulli a primit un radio în stil retro, cu aspect autentic, echipat cu tehnologie de ultimă oră (DAB+, Bluetooth și USB). Radioul este conectat la un sistem de sunet premium, având inclusiv un subwoofer activ.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.