Volvo Trucks lansează noi sisteme de siguranță

Dorind să crească siguranța bicicliștilor și a pietonilor în trafic, dar și să ușureze munca șoferilor, Volvo Trucks introduce, acum, o gamă de noi sisteme de siguranță pentru vehiculele sale.

Sistem de asistență viteză de deplasare

Printre elementele care au fost dezvoltate pentru a crește siguranța pietonilor și a bicicliștilor, ușurând, în același timp, munca șoferilor, se numără noul Front Short Range Asist (Sistem Frontal de Asistență de Rază Scurtă). Acesta este proiectat să detecteze dacă un biciclist sau pieton se află în zona de pericol din fața camionului, utilizând un radar frontal și o cameră, și avertizează șoferul dacă există riscul iminent al unei coliziuni. Un alt element este noul sistem de avertizare la deschiderea ușilor. Acest sistem este proiectat să emită un semnal de avertizare dacă un pieton, un biciclist sau un autoturism se apropie de camion din spate, pe aceeași parte a camionului pe care se deschide ușa.

„Dezvoltăm și introducem, în mod constant, sisteme adiționale de siguranță, care pot îmbunătăți capacitățile șoferilor, atât pentru protecția lor, cât și pentru cea a celorlalți participanți la trafic. La Volvo Trucks, viziunea noastră pe termen lung este de zero accidente, iar siguranța reprezintă un element de bază în tot ceea ce facem. Cu aceste noi sisteme, facem pași importanți pentru îndeplinirea cestor deziderate”, spune Anna Wrige Berling, director pentru Siguranța Traficului și a Produselor, la Volvo Trucks.

Unele dintre noile elemente au fost dezvoltate pentru legislația actualizată a UE din domeniul siguranței, General Safety Regulation (GSR), care va intra în vigoare în iulie 2024 – ale cărei prevederi sunt, acum, deja îndeplinite sau chiar depășite. GSR, care face obligatorii mai multe sisteme avansate de asistență a șoferului, are ca scop creșterea siguranței rutiere și îmbunătățirea protecției șoferilor, pietonilor și bicicliștilor. Prin introducerea legislației, UE se așteaptă să salveze peste 25.000 de vieți și să evite 140.000 de răniri, până în 2038.

Monitorizarea presiunii în pneuri este esențială

„Aprobăm înăsprirea regulilor, atunci când este vorba despre siguranță, iar Volvo Trucks oferă, deja, alte sisteme, care vor deveni obligatorii în 2024, prin GSR”, spune Anna Wrige Berling.

Front Short Range Assist (inclus în GSR)

Sunt utilizate un radar și o cameră frontală, pentru a detecta dacă se află cineva în fața camionului. Prin intermediul unui semnal vizual și acustic, sistemul avertizează șoferul dacă există riscul iminent al unei coliziuni.

Intelligent Speed Assist – Sistem Inteligent de Asistență pentru Viteză (inclus în GSR)

Acest element îl menține pe șofer informat în legătură cu limitele de viteză, prin detectarea semnelor de circulație și prin afișarea limitelor pe panoul de instrumente. Sistemul afișează limita de viteză corespunzătoare pentru vehiculul respectiv și avertizează șoferul, atât prin semnale vizuale, cât și acustice, dacă această limită de viteză este depășită.

Sistem de avertizare deschidere uși

Tire Pressure Monitoring System – Sistem de Monitorizare a Presiunii în Pneuri (inclus în GSR)

Sistemul monitorizează presiunea în pneurile camionului și ale trailerului. Noile reglementări GSR stipulează că, dacă presiunea scade cu 20% sub cea de referință, șoferul trebuie informat, prin intermediul displayului de la bord. Sistemul Volvo depășește cerințele legale, prin faptul că îi permite șoferului să aleagă dacă dorește să fie informat chiar și înainte de a atinge nivelul de 20% de scădere a presiunii. Sistemul este capabil să monitorizeze o gamă largă de niveluri de presiune, mai mari sau mai mici decât cele recomandate. În plus, printr-o presiune optimă în pneuri constantă, este obținută o mai bună eficiență energetică.

Door Opening Warning – Sistem de Avertizare Deschidere Uși

Acest sistem, disponibil pentru ambele laterale ale camionului, va avertiza șoferul dacă un corp în mișcare, cum ar fi un pieton, biciclist sau autoturism, se apropie din spatele zonei monitorizate, pe aceeași parte pe care este deschisă ușa camionului. Sistemul este activat atunci când camionul staționează și timp de două minute după ce este oprit motorul.

Auto Hold

Auto Hold

Sistemul Auto Hold menține camionul staționar până în momentul apăsării pedalei de accelerație, asistând, astfel, șoferul la pornirea din rampă.

Sistemul Inteligent de Asistență pentru Viteză va fi disponibil pe majoritatea piețelor, în timp ce celelalte sisteme vor fi disponibile global pe modelele Volvo FH, FM și FMX cu lanțuri cinematice diesel, pe gaz și electrice începând cu luna septembrie a acestui an. Modelele Volvo FL și FE vor primi aceste sisteme de siguranță ca parte a echipării pentru GSR, înainte de finalul lui 2023.

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.