VW Caddy al V-lea

Cea de a cincea generație a utilitarei Caddy a fost lansată în 2020. Face parte din categoria selectă a utilitarelor pentru care istoria garantează. Încă de la momentul lansării, s-a spus că acest Caddy este cel mai digitalizat din toate timpurile.

De la debutul său pe piață, în 1979, și până acum, Caddy a fost produs în peste 3.000.000 de exemplare. Noua variantă se bazează pe platforma modulară MQB, iar în varianta sa Caddy Maxi, cu ampatament mai lung, pot fi încărcați, acum, doi europaleți.

Detaliile au fost desenat de la zero iar modelul se bucură, pentru prima oară, de platforma modulară MQB. Mulțumită acesteia, noile tehnologii de ultimă generație își fac debutul: sisteme de asistență inovatoare, care sporesc siguranța și confortul, sisteme Infotainment și de operare digitalizate și interconectate. Toate fac din Noul Caddy un smartphone pe roți.

O altă față nouă este tehnologia Twindosing, care face motoarele TDI mai curate ca niciodată, conform oficialilor. În paralel, au fost îmbunătățite semnificativ cockpitul și spațiul oferit în habitaclu, dar și în zona cargo. În afară de latura de digitalizare și conectivitate în pas cu vremurile, noul Caddy a primit și 6 sisteme de asistență complet noi, din cele 19 cu care este echipat.

Evidentul

Optic, utilizarea platformei MBQ este evidentă, datorită ampatamentului mărit. Designerii s-au folosit de avantajul tehnic existent, pentru a realiza pe această bază o caroserie complet reproiectată. La interior, Caddy atrage cu soluții high-tech și semnificativ mai mult spațiu. La interior, arhitectura elementelor de afișare și operare este complet nou dezvoltată: interfețele interactive pentru șofer și pasagerul din față formează, acum, noul „cockpit digital”.

Mai și mai

Caddy Cargo este echipat cu uși spate noi, executate complet din tablă, fără deschidere a geamurilor (mai bună protecție antifurt). Printre detaliile suplimentare ale echipării standard Cargo, se numără geamuri electrice față, oglinzile exterioare reglabile electric, o frână de parcare electronică cu funcție Auto-Hold, noile faruri H7 și iluminare cu LED a numărului de înmatriculare.

Opțional, se pot adăuga cotiere pentru scaune. Dimensiunile exteriorului și interiorului au fost modificate în așa fel încât spațiul de încărcare a fost îmbunătățit semnificativ. Caddy Cargo poate depozita, transversal, un europalet, Este disponibilă și o versiune Caddy Maxi, cu ampatament lung și o nouă lățime a ușii glisante, mărită de la 701, la 840 mm, față de generația anterioară. Suprafața de încărcare este mai lată și ea cu 11 mm, ceea ce face să încapă și un al doilea europalet. Volumul maxim de depozitare este de 3,3 mc pentru Cargo și 4 mc pentru Maxi.

Ergonomia și siguranța, îmbunătățite

Scaunele, proaspăt concepute, mult mai ergonomice (Ergo AGR) și sunt dezvoltate special pentru cei care petrec mult timp în mașină, având multiple reglaje. Pe lângă reglarea longitudinală și în înălțime, se mai poate ajusta înclinarea scaunului și adâncimea pernei. Totodată, există și un suport lombar, pe 4 direcții.

După cum aminteam, Caddy beneficiază de o serie de sisteme ce cresc nivelul de siguranță. 19 sisteme sunt prezente la bord, șase dintre acestea fiind în premieră pe Caddy: Travel Assist (deplasare asistată, nivel 2), ACC cu Stop & Go (reglarea automată a distanței), Trailer Assist (sistem de asistență la parcare pentru remorcă), sistem de asistență la schimbarea benzii (integrat în senzorul radar din spate), asistent pentru ieșirea din parcare (integrat în senzorul radar din spate), Emergency Assist (oprire asistată în caz de urgență).

Motorizări

Sunt disponibile două motoare TDI de 2 litri, cu puteri cuprinse de 75 și 122 CP, un TSI pe benzină, de 1,5 litri și 116 CP, și un TGI, 1,5 litri, pe gaz natural, de 130 CP. Modelele TDI dispun, în plus, de o injecție dublă pentru AdBlue (Twindosing), reducându-se semnificativ emisiile noxe. Toate se aliniază normelor Euro 6. Pe versiunea TDI de 122 CP există opțiunea transmisia DSG cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu și cu tracțiune față. Pentru această motorizare, există și o versiune 4MOTION, cu tracțiune integrală, cuplată la o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.