Alți bani europeni pentru Autostrada Timișoara-Lugoj și Centura Timișoara

autostrada7Comisia Europeană (CE) a aprobat finanțarea și din bugetul 2014 – 2020 a lucrărilor de construirie a autostrăzii Timișoara-Lugoj și a șoselei de centură a municipiului Timișoara la standard de autostradă, după ce banii alocați în exercițiul financiar 2007 – 2013 au fost pierduți.

Iată precizările CNADNR:

“Comisia Europeană a emis în data de 04.08.2016 decizia prin care se aprobă eșalonarea proiectului „Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă”, în două perioade de programare, anume 2007-2013 și 2014-2020, decizia stabilind contribuţia financiară din partea Fondului de Coeziune aferentă proiectului – faza 1 POST 2007-2013, în cuantum de 131.739.335 Euro.

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2X2) între orașele Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,625 km și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara, în lungime de 9,5 km, la standard de autostradă, fiind divizat in 2 loturi.

Sectorul Timişoara – Lugoj începe la km 54+000 cu un nod de legatură în apropriere de Drumul Naţional DN6, la km 73+600 autostrada are un nod rutier cu Drumul Judeţean 572, apoi trece la sud de localitatea Sanovita, continuă la km 79+604 cu un pasaj şi se termină la km 79+625.

Această secţiune reprezintă Lotul 1 al proiectului. Varianta de ocolire a oraşului Timişoara începe la km 44+500 unde se află nodul rutier cu Drumul Judeţean 691, traseul trece la aproximativ 1 km nord de Giarmata şi se termină la km 54+000 unde începe autostrada Timişoara –Lugoj şi reprezintă Lotul 2 al proiectului.

Proiectul ”Construcţia autostrăzii Timișoara-Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă” este unul ”fazat”, avand două etape clar definite din perspectiva fizică și financiară, dintre care Faza I, care constituie obiectul acestei decizii, constă în lucrarile realizate pana la data de 31.12.2015.

Prin realizarea proiectului se urmăreşte reducerea timpului mediu de călătorie la 18,3 min și creșterea vitezei de deplasare la 115 km/h”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.