APTE 2002 și COTAR au renunțat la protest

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) și Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) au anunțat, în seara zilei de dinaintea protestului, că renunță la acțiunea din stradă, în urma unei întâlniri cu ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.

Ministrul avusese, în 20 septembrie, o întâlnire și cu reprezentanții UNTRR, care nu au agreat promisiunea potrivit căreia problema diurnelor va fi tranșată în Parlament, în următoare perioadă.

„Această situație se poate rezolva în Parlament ca urmare a unei inițiative legislative depuse deja, prin care se clarifică regimul fiscal aplicat diurnelor. Sunt convins că Parlamentul va trata cu celeritate această speță, pentru ca problema să fie rezolvată în cel mai scurt timp”, a declarat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.

Transmitem mai jos comunicarea APTE 2002 pe această temă.

„Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) a obținut promisiunea Ministrului Finanțelor privind corectarea abuzurilor ANAF față de transportatori, prin Parlament. În urma promisiunii, asociațiile patronale APTE 2002 și COTAR nu vor mai protesta miercuri în București.

București, 28 septembrie 2021. Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a încheiat în seara zilei de 28 septembrie 2021 discuțiile cu Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, pe tema interpretărilor ANAF în ceea ce privește impozitarea retroactivă a diurnelor.

Urmare a întâlnirii din 28 septembrie 2021 care a avut loc la Ministerul Finanțelor, APTE 2002 a obținut promisiunea fermă a Ministerului Finanțelor că va corecta, prin Parlament, cel târziu până la jumătatea lunii noiembrie 2021, erorile de interpretare ale ANAF în ceea ce privește impozitarea diurnelor transportatorilor rutieri.

În acest sens a fost publicată o propunere legislativă pentru anularea unor obligații fiscale, propunere despre care APTE 2002 a fost asigurată de Ministrul Finanțelor că are sprijinul întregului spectru politic și al domniei sale personal. O altfel de conduită ar fi condus la falimente în lanț în sectorul transporturilor rutiere și a celor conexe (care angajează peste 300.000 de salariați) și ar fi generat intempestiv o scumpire generalizată a bunurilor și serviciilor din România, urmare a majorării cu 15% a costurilor de operare ale transportatorilor români.

Printr-o așa numită ,,recalificare’’ a regimului diurnelor ca fiind venituri salariale, începând cu primăvara acestui an, ANAF a stabilit obligații de plată și penalități în sarcina transportatorilor români, retroactiv pentru ultimii 5 ani, în contradicție cu legea și ignorând faptul că diurnele transportatorilor rutieri nu se impozitează în niciun stat al Uniunii Europene.

Dorin Jurjut

,,Ne bucurăm că în ultimul ceas, autoritățile din România au realizat că excesele unor funcționari care afectează ,«coloana vertebrală» a unei economii – și ne referim la transporturi, vor fi corectate, prin Parlament. Apreciem propunerea legislativă drept echilibrată. Având promisiunea fermă a Ministrului Finanțelor că nu există cale de întors în corectarea acestor excese, APTE 2002 și COTAR au decis să recheme camioanele aflate în drum spre București, care nu vor participa la protestul de mâine’’, a declarat Dorin Jurjuț – vicepreședinte APTE 2002. ,,Noi am solicitat în permanență dialogul. Retragerea camioanelor noastre din București are dublă semnificație: pe de-o parte pentru a arăta că apreciem și manifestăm încredere față de o promisiune fermă a Ministrului Finanțelor și pe de altă parte că înțelegem situația excepțională generată de pandemie în București, chiar în aceste zile, iar ca transportatori noi ne-am dovedit tot timpul loiali interesului general al populației. Considerăm o formă de respect și pentru locuitorii Bucureștiului să retragem camioanele aflate în drum spre Capitală în această seară, atâta timp cât în premieră, prin propunerea legislativă, se demonstrează că atunci când este urmărit interesul general al populației, pot exista și chiar există soluții’’, a mai adăugat Dorin Jurjuț.”

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.