Parteneriat strategic între CNH Industrial și Nikola Corporation

Grupul CNH Industrial urmează să se implice în modelul Seria D al camionului Nikola, cu o investiție de 250 de milioane de dolari, pentru piața din SUA și Europa. Această implicare constă în industrializarea camioanelor cu baterii electrice de mare capacitate și celule de combustibil.

Intenția cu care CNH intră în acest par teneriat strategic și exclusiv este accelerarea industriei spre zero emisii a camioanelor de mare capacitate, respectiv cele din Clasa 8 din SUA și Europa, prin adoptarea tehnologiei cu celule de combustibil.

Inovația Nikola

Camioanele de mare capacitate cu zero emisii ale companiei Nikola, cu tehnologie de baterii și celule de com bus tibil cu hidrogen, vor fi fabricate în pre mieră. Modelul de afaceri inedit al com paniei prevede o noutate în in dus trie, o rată de leasing „all-in” care cu prinde costuri de service, întreținere, com bustibil și de vehicul, ce asigură o certitudine pe termen lung a costurilor totale de proprietate.

Producătorul afirmă că aceste costuri vor fi egale sau mai mici față de cele ale unui ca mion diesel. Implicarea CNH Compania CNH Industrial va prelua o cotă parte strategică, de 250 de milioane de dolari, din Nikola, devenind investitorul principal al Seriei D, injecția de capital fiind de 100 de milioane numerar și 150 de milioane în servicii precum dezvoltarea produse lor, ingineria producției și asistență tehnică, precum și furnizarea de anumite componente cheie pentru a accelera producția Nikola TWO și Nikola TRE.

Evaluarea inițială a fost stabilită la 3 miliarde de dolari. Nikola anticipează strângerea a peste 1 miliard de dolari la Seria D, acordând o participație de aproximativ de 25% noilor in ves titori și parteneri de afaceri, inclusiv CNH Industrial.

Aportul tehnologic

Mărcile CNH Industrial de vehicule comerciale și, respectiv, grupuri motopropulsoare, Iveco și FPT Industrial, vor contribui cu experiență în inginerie și fabricație pentru industrializarea camioanelor electrice cu baterii și celule de combustibil ale Nikola.

Următoarele vehicule vor beneficia în urma acestui parteneriat: Nikola ONE, ca mioanele cu cabină de dormit Clasa 8 conforme cu NAFTA; Nikola TWO, ca mioanele cu cabină de zi Clasa 8 conforme cu NAFTA și Nikola TRE, camioanele de mare capacitate cu cabină deasupra motorului (cab-over) conform cu reglementările UE.

Nikola va contribui cu tehnologii pentru o societate mixtă europeană cu CNH Industrial, care va cuprinde experiență de top în industrie privind celulele de combustibil, arbori electrici, inversoare, suspensie independentă, depozitarea de combustibil hidrogen la bord, funcționalitate de actualizare a software-ului over-the-air, info-divertisment, comenzile vehiculelor, protocoale de comunicare vehicul-stație, circuite electronice de propulsie și acces la o rețea de alimentare cu hidrogen.

Celulele de combustibil Tehnologia cu celule de combustibil este următorul pas logic de la motoarele alimentate cu gaz natural lichefiat (LNG), deoarece este adaptată pe rețelele de realimentare existente, permițând producția locală, la fața locului, de hidrogen.

FPT Industrial a promovat soluțiile alternative de propulsie de mai bine de două decenii, producând 50.000 de motoare alimentate cu gaz natural, până acum. Iveco este liderul european absolut în privința vehiculelor pe gaz natural, cu 28.000 de camioane și autobuze având motoare FPT Industrial.

Hubertus Mühlhäuser, președinte și CEO al CNH Industrial: „Focalizarea din ce în ce mai accentuată asupra recunoașterii necesității de a reduce fundamental emisiile din industria automobilelor direcționează industria noastră spre a căuta rapid soluții tehnologice avansate. Acum, Iveco se află într-o poziție ideală de a oferi clienților o gamă mai mare de soluții de transport, inclusiv vehicule alimentate electric, cu gaz natural și cu celule de combustibil. Alegerea Nikola ca Iveco să fie partenerul său strategic reprezintă o recunoaștere a excelenței noastre la nivel internațional în ceea ce privește camioanele de mare capacitate și tehnologiile motopropulsoare alternative.”

Pe termen scurt

Punctele de reper strategice pe termen scurt ale proiectului cuprind in dustrializarea camioanelor Clasa 8 ali mentate cu celule de combustibil Nikola TWO pentru piața nord-americană, precum și integrarea tehnologiei Iveco S-Way pentru camioane la modelul cu cabină deasupra motorului Nikola TRE, alimentate cu baterii electrice atât pentru piața europeană, cât și pentru cea din SUA.

Pe termen lung, o societate mixtă europeană va acoperi vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCEV) lansate până în trimestrul 4 al lui 2022.

Nikola va profita de pe urma rețelelor de garanție, service și vânzări din Europa ale Iveco, pentru a accelera accesul pe piața europeană. Grupul CNH Industrial oferă o gamă largă de produse, înglobând mărcile: Case IH, New Holland Agriculture și Steyr pentru echipamente agricole și tractoare; Case și New Holland Construction pentru utilaje de terasamente; Iveco pentru vehicule comerciale; Iveco Bus și Heuliez Bus pentru autobuze și autocare; Iveco Astra pentru vehicule de construcții și minerit; Magirus pentru vehicule pentru incendii; Iveco Defense Vehicles pentru protecție civilă și apărare; FPT Industrial pentru motoare și elemente de transmisie.

Separarea CNH în două mari linii de business

Compania CNH Industrial a prezentat noul său plan de afaceri pe cinci ani, 2020-2024, la evenimentul Zilei Piețelor de Capital din New York, SUA, desfășurat la începutul lunii septembrie.

Scopul este transformarea structurii și performanței companiei pe cele cinci segmente de operare, pentru a-și realiza întregul potențial, planul având următorii piloni:

• Vânzările nete estimate vor ajunge la o rată anuală de creștere de 5%.

• Creșterea semnificativă planificată a investițiilor anuale privind dezvoltarea produselor pentru toate segmentele totalizează 13 miliarde de dolari pe durata planului, până în 2024.

• Marja EBIT ajustată a activităților comerciale va ajunge la 8% până în 2022 și 10% până în 2024, cu EBIT ajustat dublându-se față de nivelurile actuale.

• Separarea activelor On-Highway (segmentele vehiculelor comerciale și grupurilor motopropulsoare) de activele Off-Highway (segmentele de agricultură, construcții și de specialitate) va rezulta în crearea a două entități listate.

Nikola Corporation proiectează și produce vehicule electrice cu hidrogen, transmisii pentru vehicule electrice, componentele de vehicule, sisteme de depozitare a energiei și stații de hidrogen. Compania este privată, își are sediul în Arizona și are, deja, peste 14.000 de camioane precomandate.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.