A2, deschisa numai TIR-urilor. Toate drumurile nationale sunt in circulatie

Autostrada A2 a fost deschisa sambata seara, la ora 21.30, pe sectorul Bucuresti-Drajna, insa numai pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone. Reluarea traficului s-a intamplat in ciuda faptului ca toata lumea credea ca abia duminica se va reusi deszapezirea acestei artere, cea mai afectata de viscol si ninsori, cu portiuni de pana la 3 metri de zapada pe carosabil. Pana duminica insa se va reusi deplasarea tuturor coloanelor de TIR-uri inzapezite aici de cel putin 3 zile si se va permite circulatia tuturor tipurile de autovehicule. Reusita a fost posibila datorita lucratorilor Ministerului Administratiei si Internelor (politisti si jandarmi) si militarilor, care au adus mijloace tehnice din unitatile Armatei (transportoare blindate).

Potrivit CNADNR, pentru traficul greu se asigura acum accesul catre Constanta si pe traseul:

– A2 Bucuresti – Drajna

– DN 3A Drajna – Fetesti

– A2 Fetesti – Cernavoda

– DN 22 C Cernavoda – Medgidia – Basarabi

– DN 3 Basarabi – Constanta

Autovehiculele cu masa totala maxima autorizata pana la 7,5 tone pot ajunge la Constanta doar pe urmatoarea ruta alternativa:

– DN 3 Bucuresti – Lehliu

– DN 3A Lehliu – Drajna – Fetesti

– A2 Fetesti – Cernavoda

– DN 22 C Cernavoda – Medgidia – Basarabi

– DN 3 Basarabi – Constanta

Drumuri nationale fara zapada

Totodata, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale anunta ca, spre seara, a fost deschis si traficul pe DN 24D Barlad-Galati, iar la ora 22.00 a fost redat circulatiei ultimul drum national inchis pentru deszapezire: DN 23B Maicanesti-Ciorasti.

Astfel, dupa mai bine de 3 zile, traficul rutier incepe, usor-usor, sa reintre in normal. Dupa aceasta experienta dureroasa, macar cei inzapeziti, care au vazut moartea cu ochii, vor fi mai prudenti in a se aventura pe viscol si ninsoare la drum lung. Nu este vorba despre soferii camioanelor de mare tonaj, specialisti in a conduce pe orice vreme, desi drumul cu gheata le mai face si lor feste, ci despre conducatorii auto ai propriilor autoturisme, care nu au luat in seama avertizarile meteorologilor si politistilor.

Reusita politistilor, jandarmilor si militarilor

Cat despre Autostrada Soarelui, trebuie spus ca toata munca jandarmilor, politistilor si militarilor care au ajutat la deszapezirea ei pe tot parcursul zilei de joi s-a irosit in noaptea urmatoare, cand viscolul devenit si mai violent a reacoperit carosabilul cu un strat de zapada de 1-1,2 metri, in unele locuri chiar si de 3 metri.

Vineri, munca de Sisif a inceput inca de dimineata, cand rafalele au inceput sa se mai domoleasca, si s-a lucrat incontinuu, pana sambata seara. Din dispozitia ministrului Apararii Nationale, Gabriel Oprea, militari ai Regimentului 30 Garda si cei de la Batalionul 96 Geniu au venit cu transportoare blindate, dar au dat si cu lopata zapada de pe masinile ingropate in nameti.

Fortele Navale au distribuit ceai cald si alimente persoanelor blocate pe autostrada la km 111 si au intervenit cu mijloace tehnice la deszapezirea drumurilor in zona localitatilor Slava Rusa si Slava Cercheza, pe drumul ce leaga Tulcea de Constanta, care a fost redat traficului.

Coloanele de autotrenuri s-au urnit

Militarii Fortelor Aeriene au lucrat la deszapezirea autostrazii in zona km 24.

Jandarmii, la randul lor, au venit cu autospeciale dotate cu echipamente inclusiv pentru acordarea asistentei medicale. Au adus ceai, alimente si combustibil celor care au refuzat sa-si paraseasca vehiculele – in general soferi de TIR.

Toate autotrenurile au fost deszapezite, unele dintre ele fiind directionate spre Bucuresti, alte spre DN 3, daca aveau destinatia Constanta. “TIR-urile de pe A2 au fost aduse spre Bucuresti, doar 20 de soferi au refuzat. Mai sunt 11 autotrenuri care merg spre Constanta, ele vor fi conduse spre DN3, care este deschis circulatiei”, a anuntat, la pranz, chestorul Mihai Capra, secretar de stat in MAI.

Filtre pentru vitezomani

Chestorul Ioan Dascalu, secretarul de stat in MAI si seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica, a anuntat a fost marit numarul politistilor mobilizati pe autostrada A1, A2 si pe sectoarele de drumuri nationale si judetene, iar impreuna cu CNADNR vor fi identificate zonele cu risc de polei si urmariti cu aparatele radar soferii care au tentatia de a mari viteza.

Reamintim ca Politia Rutiera a format echipe comune cu inspectorii ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier) la toate iesirile/intrarile in localitatile resedinta de judet si in Bucuresti pentru a impiedica iesirea autovehiculelor cu masa autorizata mai mare de 3,5 tone si a celor de transport pasageri cu un numar mai mare de 8 plus 1 locuri, care nu sunt echipate corespunzator pentru iarna (anvelope de iarna, lanturi, lopeti).

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.