Terminal Open Day, primul din seria evenimentelor de aniversare USER

Uniunea Societăților de Expediții din România (USER) a organizat, pe 5 aprilie, în terminalul CSCT Agigea, în colaborare cu DP World, care administrează acest terminal, evenimentul Terminal Open Day, primul din cele care vor celebra trei decenii de existență a USER. 

„În 2023 USER împlinește 30 de ani de la înființare și dorește să aducă la cunoștința publicului această aniversare printr-o serie de evenimente ce vor avea loc pe parcursul întregului an. Primul din această serie, având ca partener media Ziua Cargo, a fost Terminal Open Day, organizat în data de 5 aprilie, în terminalul CSCT Agigea, administrat de DP WORLD, unde s-au întâlnit societăți de expediții, operatori portuari și reprezentanți a două linii maritime. De asemenea, a fost invitată o asociație a operatorilor din port, cu care USER a încheiat de curând un acord de parteneriat, Constanța Port Business Association (CPBA)”, precizează USER.

Tema a fost Portul Constanța, hub intermodal esențial în regiunea Mării Negre și poartă de intrare în Europa”.

Motivele realizării evenimentului au fost următoarele:

  • Transmiterea mesajului campaniei CT4EU (Transport Combinat pentru Europa) lansate de UIRR (International Union for Road-Rail Combined Transport) privind transportul intermodal;
  • Înlesnirea unor discuții libere între membrii USER, operatorii portuari,  liniile maritime prezente, cu privire la colaborarea dintre aceste entități, în vederea fluidizării traficului, evitării zilelor de staționare etc.

În prima parte a întâlnirii, a fost organizat un panel, în cadrul căruia au fost prezentate patru teme de interes pentru auditoriu:

  • Implicarea USER în transportul intermodal – Iuliana Badea, secretar general USER
  • CPBA, activ în reprezentarea operatorilor portuari din portul Constanța – Mihai Aniței, Vicepreședinte  CPBA
  • Soluții și inovații pentru un transport sustenabil – Mircea Băiculescu, general manager VTG Rail Logistics Austria GmbH Viena – Sucursala București
  • Prezentare DP World, strategii de dezvoltare – Cosmin Cârstea, CEO DP World Constanța și DP World Logistics România.

 

Concluzia comună a acestor prezentări a fost necesitatea unirii forțelor tuturor entităților prezente în Portul Constanța, atât autorități ale statului, cât și companii private, pentru dezvoltarea acestui port, care reprezintă un punct de atracţie investiţional semnificativ, prin poziţionarea geografică, cu ieşire la Marea Neagră şi acces la fluviul Dunărea, precum și un pilon important în economia României.

În partea a doua, s-au purtat discuții între participanți, pe tema nemulțumirilor actuale semnalate de societățile de expediții, cu privire la abuzurile liniilor maritime. S-a stabilit ca USER, în calitate de reprezentant al caselor de expediții, să continue demersurile pe toate căile, în vederea soluționării acestor probleme.

Evenimentul s-a încheiat cu o prezentare inedită a terminalului de containere, din turnul de control, ce oferă o panoramă unică asupra portului. Gazdele de la DP World au explicat participanților toate operațiunile ce au loc în terminal.

Soluții VTG Rail Logistics

ompania VTG Rail Logistics Austria GmbH, prin reprezentantul său din România, Mircea Băiculescu, a prezentat câteva produse inovatoare pentru transportul intermodal.

Aproximativ 95% din semiremorcile din UE nu pot fi manevrate cu macarale și, prin urmare, nu se pot utiliza în transportul combinat. VTG Rail Logistics oferă soluția r2L, care permite poziționarea pe vagoane specializate a semiremorcilor “non-cranable”.

Opțiunile r2L sunt următoarele: 

  • Pentru semiremorci de până la 34 t încărcate pe T3000 sau TWIN;
  • Pentru semiremorci de până la 36 t încărcate pe T3000/T4000/TWIN;
  • Pentru toate vehiculele până la 2,55 m lățime.

 

De asemenea, Mircea Băiculescu, director general al VTG Rail Logistics – Sucursala București, a prezentat soluția pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată, cu un vagon “electrificat”. Datorită SWS-PowerBox, VTG furnizează electricitate vagonului de marfă și, astfel, poate garanta respectarea fără întreruperi a lanțului frigorific pe șine. Această inovație exploatează energia cinetică a roților și o transmite la un generator. Generatorul o transformă în energie electrică cu care se alimentează continuu remorcile frigorifice, containerele frigorifice sau containerele-cisternă.

Aceste soluții permit un transport intermodal sustenabil, prin transferarea unui număr mai mare de transporturi pe calea ferata și sunt deja disponibile pentru clienți în prezent. Aceste transporturi scot deja câteva mii de camioane de pe drumurile europene, reducând congestionarea traficului și ușurând povara asupra mediului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.