Page 17 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 17

trebuie să respecte Convenția CMR, iar potențiala daună acoperită de transportator este limitată, restul intrând în răspunderea expeditorului / beneficiarului. „Faptul că acest lanț nu este bine cunoscut și respectat în România duce la numeroase abuzuri. Sunt cazuri în care juriștii noștri au ajutat transportatori și, doar prin sim- plul contact telefonic cu beneficiarul mărfii, s-a ajuns la diminuarea sem- nificativă a daunei imputate și începe- rea unor discuții pentru o înțelegere finală”, a explicat Remus Nistor.Sebastian Zurini, Business Development Manager Marsh:La ora actuală, există multe con- fuzii în piață, care ridică semne de întrebare în legătură cu valabilitatea / funcționalitatea polițelor de asigurare.„Contractele de transportprevăd riscuri mult mai mari.Din acest motiv, în țările dezvoltate din UE, programele de asigurare sunt construite în funcție de contractele de transport și nu pe baza convenției CMR. Tocmai pentru că putem găsi soluții de asigurare, recomandăm un dialog permanent între transportatori și brokerul de asigurare, pentru a ajusta programul de asigurare potrivit condițiilor comerciale și pentru a minimiza expunerea companiei.”„De exemplu, în România, se achi- ziționează polițe CMR de 100.000 de euro. Însă un camion poate transporta până la 24 tone și, astfel, înmulțit cu 8,33 DST/kg (aproximativ 10 euro) se ajunge la 240.000 euro. Practic, dis- cutăm de o asigurare incompletă față de marfa transportată. În majoritate, asigurările încheiate în România nu sunt bune. O companie ca a noastră are un plafon de asigurare de 1,5 mi- lioane euro, pentru că există un articol 29 în Convenția CMR care permite despăgubirea până la limita maximăa poliței, fiind vorba despre neglijența gravă a șoferului”, a completat Remus Nistor.clienților, obișnuiți să-și recupereze pagubele de la transportatori. Fără viziune pe termen lung, din partea tuturor jucătorilor implicați în transport, instanțele de judecată vor rămâne principalul reper pentru rezolvarea problemelor... și nimeni nu are motive să fie încântat de această situație.Într-o piață obișnuită să nu respec- te Convenția CMR, din necunoaștere sau din nepăsare, este foarte dificil să găsești rețeta corectă pentru asigurare. Concurența puternică nu permite majo- rarea tarifelor de transport cu ușurință, iar invocarea, în orice situație, a Con- venției CMR poate duce la pierdereaRadu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.ro PUBLICITATECONFERINȚĂ


































































































   15   16   17   18   19