Page 47 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 47

atenția echipei ART și care trebuie tratat cu toată seriozitatea.Astfel, chiar dacă statisticile arată că numărul de victime, în anumite state UE, se află în scădere, această creștere, chiar dacă ușoară, indică faptul că sunt necesare eforturi supli- mentare. Și nu numai în termenii sigu- ranței pasive și active la nivelul ve- hiculelor, ci și la nivelul conștientizării în rândul participanților la trafic, de exemplu al celor vulnerabili.Inginerul de aviație Nils Bohlin s-a alăturat companiei Volvo ca expert în domeniul siguranței, în anii ’50, după ce lucrase mult timp cu sisteme de centuri în trei puncte, pe avioane de luptă. La vremea respectivă, atitudi- nea față de siguranța rutieră era di- ferită față de cea din zilele noastre, mulți șoferi considerând că sunt sufi- cient de protejați numai pentru simplul fapt că se aflau în interiorul vehiculului.Echipa Volvo Trucks încearcă, în permanență, să înțeleagă și să ana- lizeze tendințele manifestate în cadrul accidentelor, pentru a îmbunătăți sigu- ranța. Membrii ART stabilesc cauza accidentului, studiază dacă acesta ar fi putut evitat și utilizează aceste infor- mații pentru îmbunătățirea siguranței camioanelor.Zone prioritare pentru creșterea siguranțeiAccidentele și decesele ocupan- ților vehiculelor au crescut, pe măsură ce s-a înmulțit numărul de posesori de mașini. Nu a durat mult până când Nils și echipa sa au aplicat experiența dobândită în aviație, pe vehicule. În 1959, Volvo a creat centura de sigu- ranță în trei puncte cu care suntem atât de obișnuiți în prezent.Dar datele colectate de la locul ac- cidentului nu sunt utilizate numai pen- tru a face camioanele companiei maiÎn acest context, Raportul 2017 sta- bilește câteva zone care ar trebui prio- ritizate, pentru îmbunătățirea siguran- ței rutiere. Printre acestea se numără:Managementul Volvo a recunoscut că această invenție avea potențialul de a salva mii de vieți și că era mult mai importantă decât înregistrarea patentului în nume propriu. Astfel, a fost adoptată decizia de a deschide patentul și de a-l oferi întregii lumi.sigure. Volvo Trucks împărtășește a- ceste informații, contribuind, astfel, la cercetarea la nivel național și interna- țional în domeniul siguranței rutiere.telor. Folosirea centurii reprezintă di- ferența între viață și moarte. Rapoar- tele arată că șansele de a supraviețui unui accident grav de circulație se du- blează, în cazul în care șoferul și pasagerul poartă centură.Înțelegerea dinamicii accidentelorNumai la nivelul Uniunii Europene, aproximativ 7.000 de vieți ar putea fi salvate, anual, dacă oamenii ar alege să poarte centura.Dar nu este vorba numai despre analizarea accidentelor în care sunt implicate camioane Volvo, ci și despre înțelegerea statisticilor europene, pen- tru dezvoltarea unor soluții mai sigure de trafic.Volvo Trucks militează activ pentru acest lucru, mai ales în contextul în care centura de siguranță în trei punc- te a reprezentat darul lui Volvo către întreaga lume a transporturilor rutiere.În 2015, în Uniunea Europeană s-au înregistrat 26.300 decese în urma accidentelor rutiere, ceea ce a repre- zentat o creștere cu 1% față de 2014 și cu 2% față de 2013.O scurtă istorie• creșterea gradului de utilizare a centurii de siguranță;• menținerea atenției șoferului și îmbunătățirea vizibilității directe și indirecte din cabină;• conceperea unor servicii de in- struire a șoferului cu feed-back direct; • dezvoltarea continuă a sistemelorCentura de siguranță nu a devenit doar dotare standard pe camioanele Volvo Trucks, și o cerință absolută pentru toate camioanele și autoturis- mele. Acesteia i-a revenit meritul de a salva peste un milion de vieți și este considerată a fi una dintre cele mai eficiente intervenții de sănătate pu- blică. De asemenea, a redus gravita- tea leziunilor a milioane și milioane de participanți la trafic.de siguranță activă.De exemplu, sistemul curent avan- sat de frânare de urgență este proiec- tat să prevină sau să reducă severita- tea coliziunilor cu vehiculul din față. În viitor, ar fi benefică introducerea unor scenarii implicând utilizatori vulnerabili ai infrastructurii rutiere, cum ar fi accidente la traversare. De asemenea, trebuie avută în vedere dezvoltarea sistemelor de detectare a utilizatorilor vulnerabili în apropierea camionului și implementarea sistemelor inteligente cooperative de trafic.Un studiu realizat de către Admi- nistrația Suedeză a Transporturilor a arătat că, dintre cei 20 de șoferi de camion care nu au purtat centura și care și-au pierdut viața în Suedia între 2005 și 2009, 19 ar fi supraviețuit, în cazul în care ar fi utilizat-o.Importanța centurii de siguranțăAstfel, Volvo Trucks depune toate eforturile pentru a încuraja utilizarea acesteia de către toți șoferii și pasa- gerii vehiculelor din trafic.Nu întâmplător, prima pe listă se află creșterea gradului de utilizare a centurii de siguranță, în topul celor mai importante măsuri de prevenire a consecințelor mortale ale acciden-Raluca MIHĂILESCUoctombrie 2018 ............................................................................................................................................ 47raluca.mihailescu@ziuacargo.roFOCUS


































































































   45   46   47   48   49