Page 41 - ZIUA Cargo
P. 41

riei, încercăm doar să vă prezentăm câteva sfaturi referitoare la memorie, prin care randamentul lucrătorilor să fie optim.
Randamentul va fi mai mic, erorile mai dese, dacă un lucrător va trebui să-și schimbe mereu stereotipurile de lucru, sarcinile pe care le are de în- deplinit.
torul care „cară saci în spate”. Este ne- cesar să se încerce, în plan social, o reformulare a statutului lucrătorului din depozit, să se prezinte adevărata dimensiune a activității acestuia.
Comunicarea informației
La nivelul unui depozit, comunica- rea înseamnă atât receptarea mesa- jelor transmise informatizat, cât și a celor transmise „clasic”. Problemele apar atunci când mesajele informati- zate privind sarcinile de lucru sunt „contrazise” de cele transmise verbal.
Trebuie să avem ce motiva!
Pentru a fi memorate rapid și co- rect, pentru a putea fi reactualizate în forma inițială, fără adăugiri sau omi- siuni, informațiile transmise către lu- crător trebuie să fie clare și concise. Desele reveniri, modificări ale unui mesaj pot duce la o memorare ero- nată, la blocaje, atunci când trebuie luată o decizie în funcție de acest mesaj. De asemenea, este bine ca informația să fie transmisă de către o singură persoană, transmiterea unei informații prin mai multe persoane ducând, deseori, la denaturarea ei, prin omisiuni sau adăugiri.
În acest sens, depozitele trebuie întâi să angajeze, și apoi să păstreze lucrătorii.
Stabilitatea informației
Statut reformulat
Este bine să existe o stabilitate în timp atât a sarcinilor, cât și a acțiunilor pe care un lucrător trebuie să le exe- cute, în timpul activității desfășurate la locul de muncă.
Știm cu toții care sunt metodele de motivare a unui salariat, de la cele ma- teriale și până la cele care se referă la personalitatea acestuia, la statutul său.
Psiholog pr. Cristian SANDU
Nu este suficient să transmitem, respectând anumite principii, informațiile pe care un lucrător trebuie să le memo- reze. Este nevoie ca acesta să și vrea, să fie dispus să memoreze sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească.
Pe termen mediu și lung, mai ales pentru depozitele puternice, care do- resc să-și mențină statutul și renumele și să se dezvolte, soluțiile ar fi recru- tările permanente de personal, dar și inițierea unor politici coerente de for- mare profesională.
Intervine, aici, interesul lucrăto- rului, responsabilitatea acestuia și, nu în ultimul rând, motivația pozitivă a acestuia.
Motivați corespunzător, având con- știința că sunt o verigă importantă a activității din depozit, lucrătorii vor per- cepe pozitiv informațiile și sarcinile de lucru, memorându-le ușor, reactuali- zându-le rapid și corect, crescându-și, astfel, randamentul și performanțele proprii.
Aici, trebuie avut în vedere faptul că, în mentalul social, lucrătorul din depozit este, încă, asimilat cu munci-
Cabinet de psihologie autorizat E-mail: psih.cristian.sandu@gmail.com Mobil: 0751.364.575
PUBLICITATE
   














































































   39   40   41   42   43