Page 40 - ZIUA Cargo
P. 40

Memoria și
creșterea
 „Când este însămânțată cum se cuvine, cu fapte verificate, memoria este, uneori, surprinzător de fertilă.”
George Eliot (pseudonimul lui Mary Ann Evans) – scriitoare
  randamentului
Specialiștii afirmă că forța de muncă
Dreprezintă aproximativ 45% din costurile
operaționale ale unui depozit. Muncitorii din depozit, căci despre ei vrem să vorbim în rândurile următoare, sunt, poate, veriga cea mai importantă într-o facilitate logistică, atât din punctul de vedere al productivității, cât și al competitivității.
epozitul este, de multe ori, Astăzi, când, datorită creșterii locul în care apar problemele semnificative a comerțului online și care duc, în cadrul lanțului lo- nu numai, activitățile din depozite au
Cristian Sandu
 gistic, la ineficiență și care nemulțu- crescut, a apărut, pe de o parte, o
mesc atât transportatorii, cât și bene- ficiarii transporturilor.
criză a forței de muncă și, pe de altă parte, nevoia de a găsi soluții de creș- tere a randamentului, a performanțelor muncitorilor pe care îi avem în depozit.
Există nenumărate tratate care prezintă bune practici în managemen- tul depozitelor, bune practici care, însă, se referă în special la aspectele legate de derularea eficientă a proce- selor desfășurate la nivelul depozitului și mai puțin la managementul eficient al forței de muncă.
Există numeroase variante, de la cele care consideră automatizarea și informatizarea ca fiind singurele soluții, și până la cele care se referă la me- tode care țin de managementul resur- selor umane.
 GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
40 ............................................................................................................................................ decembrie 2018
Dintre toate abordările privind acti- vitatea lucrătorilor din depozit, vă pro- punem să vorbim despre legătura care există între memoria lucrătorilor și randamentul acestora.
Memoria...
... este un proces psihic care con- stă în întipărirea, recunoașterea și reproducerea senzațiilor, sentimente- lor, mișcărilor, cunoștințelor etc. din trecut. Memoria definește dimensiu- nea temporală a organizării noastre psihice, integrarea ei pe cele trei seg- mente ale orizontului temporal – tre- cut, prezent, viitor.
Pentru a putea desfășura o activi- tate cu randament superior, lucrătorul din depozit trebuie să-și folosească, per- manent, memoria. De la memorarea comenzilor de manevrare a utilajului, și până la memorarea spațială a depo- zitului, caracteristicile și funcțiile mem- oriei intervin, permanent, în procesul de lucru al operatorului din depozit.
Nu vrem să vă „încărcăm memo- ria” cu elementele definitorii ale memo-













































































   38   39   40   41   42