Page 42 - ZIUA Cargo
P. 42

Life Balance. TU!
WELLBEING SAU WORK – LIFE BALANCE?
  Ne petrecem o mare parte din timpul nostru la serviciu. Fie că e orba de un mediu office sau unul producție/logistică, timpul
vU
vorbim mai mult de „life balance”.
petrecut la serviciu are tot atât de mare însemnătate precum cel
petrecut acasă. Se vorbește foarte mult de conceptul „work – life
balance”. Realitatea – și este și părerea mea personală – este că
n mediu de lucru plăcut spo- rește bunăstarea angajaților, precum și atmosfera din ca-
Cum să vă păstrați corpul și sufletul
în formă
Gino Laios
 drul companiei. Doar o persoană care se simte confortabil la locul de muncă poate obține o performanță bună, pe termen lung. Și doar o persoană care se simte confortabil la locul de muncă va reuși să obțină și să întrețină un mediu propice și în viața personală.
• Mișcați-vă în mod regulat. A ră- mâne în aceeași poziție, inclusiv șede- rea permanentă, dăunează sănătății dvs.
În cadrul companiei pe care o re- prezint, conceptul de wellbeing își are un loc foarte bine definit și este susținut la nivel global. Local, depar- tamentul pe care îl conduc dezvoltă, susține și organizează activități de wellbeing în cadrul companiei, iar acceptarea, cât și implicarea anga- jaților, este una pe care o pot con- sidera ca fiind peste limita generală, în România.
• Întindeți frecvent picioarele sau faceți uneori exerciții de întindere (stretching).
CONSULTANȚĂ
Din experiența noastră – prin mul- titudinea de activități pe care le-am derulat, vă pot împărtăși câteva mo- dalități, relativ simple, de a menține un mediu de lucru echilibrat, dar și de a oferi angajaților modalități simple pen- tru a-și menține corpul – și nu numai – în formă.
• Ați avut un motiv sa râdeți azi? Râsul poate îmbunătăți starea de spirit și poate impulsiona echipa.
• Obțineți feedback periodic de la supervizorul vostru. Care este perfor- manța mea? Este nevoie de îmbună- tățire? Lauda din partea șefului este întotdeauna încurajatoare.
• Decorați-vă locul de muncă prin in- termediul a ceva personal sau cu plante. • Luați-vă timp pentru prânz. Nu mâncați în birou. Folosiți ocazia de a
interacționa cu colegii.
• Asigurați-vă că în birou aveți sufi-
• Sunteți supărat sau supărată? Respirați adânc, expirați încet și nu- mărați de la 1 la 10. Acest lucru vă aju- tă să vă abțineți de la a spune lucruri pe care să nu le mai puteți lua înapoi și să le regretați.
cientă lumină, că este aprinsă uniform și că lumina naturală sau cea artificială nu se reflectă pe ecranul calculatorului.
• Tratați-i pe ceilalți cum doriți să fiți tratați. Fiți buni cu colegii și supe- riorii. Respectul și aprecierea sunt im- portante pentru toată lumea și sporesc atmosfera bună de lucru.
• Beți multă apă. Acest lucru vă ajută să vă concentrați și conduce la o sănătate mai bună.
42 ............................................................................................................................................ decembrie 2018
• Lucrul „împreună” este mai dis- tractiv și mai eficient decât „toată lumea pe cont propriu”.
 • Tolerați alte opinii. Ar putea să vă ofere un nou punct de vedere și să deschidă noi perspective.
• Ești ceea ce mănânci. Prin urma- re, acordați atenție unei alimentații echilibrate și sănătoase.
Doar disciplină...
Chiar dacă pare greu sau, pentru unii, chiar imposibil de integrat în rutina zilnică, este vorba, pur și simplu, despre disciplină. O disciplină pozitivă, care aduce doar lucruri bune în viața profesională și personală. Sănătatea este singura bogăție pe care o avem. Ce ar fi să avem grijă de ea?
Manager Environment, Health, Safety & Security Romania & Bulgaria
Gino LAIOS
































































   40   41   42   43   44