Page 57 - ZIUA Cargo
P. 57

ar fi posibilă, conform legii, doar că nu putem înțelege acțiunea președin- telui Klaus Iohannis altfel decât din dorința de a susține acest lobby pe care noi, transportatorii, îl reclamăm de mai mulți ani. Faptul că președin- tele nu a răspuns apelului nostru ne face să credem că suntem victimele unui blat la cel mai înalt nivel din Stat, unul fără precedent în istoria ultimilor 29 de ani”, a spus Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
universul transportului național rutier, în care nimeni nu știe exact ce se va întâmpla sau care va fi impactul asu- pra infrastructurii sistemului de trans- port (autogări, trasee, operatori care vor pleca, în număr mare, la aceeași oră, în aceeași direcție, din aceeași autogară), lucru ce nu s-a mai întâm- plat niciodată până acum”, acuză reprezentanții FORT.
buire a traseelor de desfășurare a activității de transport? Cum se explică grija ministrului Șova pentru siguranța rutieră și confortul pasagerilor când, în prima variantă a ordinului, elimina- se, încă din start, clasificarea mijloa- celor de transport pasageri (care se traduce în grad de confort și siguran- ță), aerul condiționat sau responsabi- litatea operatorilor de a nu avea datorii la Bugetul de Stat atunci când parti- cipă la licitație?”.
El consideră că situația fără precedent este acoperită de o luptă politică între Președintele României și Guvern, „doar că nu se poate aduce nicio explicație logică pentru faptul că exact Ministerul Transporturilor a ră- mas în așteptare, astfel încât demisio- narul Lucian Șova să poată rezolva problemele grupurilor de interese care vor să intre pe piața din România”, acuză liderul COTAR.
Ei se întreabă de unde acest „curaj nebun” la ministrul Șova? „Răspunsul stă în lobby-ul făcut de firmele de transport internațional la președintele Iohannis, pentru a-l menține în funcție pe Șova, cu prețul conflictului între Președinție și Guvern, care va fi tran- șat la Curtea Constituțională”, sunt convinși transportatorii FORT.
„În urma protestelor transportato- rilor FORT la nivel național, din 11 octombrie 2018, ministrul a «cata- dicsit» să dispună o îmbunătățire a ordinului și să reintroducă acele criterii de calificare, absolut necesare garan- tării unei siguranțe rutiere și confort ale pasagerilor. De asemenea, dacă, în prima variantă a ordinului, Șova des- chidea piața pentru accesul oricăror firme, chiar și a celor fără experiență în domeniu, după protestele din 11 octombrie, a inventat sintagma «expe- riență similară», păstrând, totuși, posi- bilitatea operatorilor de la internațional să intre pe piața de transport de persoane interjudețeană. În concluzie, observăm coincidența aparițiilor publi- ce ale președintelui și ministrului demi- sionar, pe de o parte, și semnarea ordinului haotic, discreționar și cu ex- ces de putere din partea lui Șova, de cealaltă parte”, conchid reprezentanții FORT.
FORT: Ordinul va fi anulat în instanță
După proteste,
a apărut sintagma „experiență similară”
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) anunță, la rândul său, că va ataca în contencios admi- nistrativ ordinul semnat de Lucian Șova, asigurând că „toate deciziile mi- nistrului demisionar vor fi anulate in instanță”. „O simplă privire asupra ordinului semnat de Lucian Șova «știu bine ce fac și fac bine ce știu» ne ara- tă că această așa-zisă libertate oferită «cadou» de ministrul Transporturilor este, de fapt, o «gaură neagră» în
Alte întrebări adresate de ei în spa- țiul public sunt: „De ce, în întreg man- datul său (de 11 luni – n.r.) – sărac, de altfel, în decizii sau ordine de ministru –, nu a atins niciodată aceste aspecte de modificare a legislației atât de radicale și cu consecințe greu de estimat? De unde atâta grijă pentru transportatorii care, chipurile, nu aveau acces la piață, când, în confor- mitate cu Norma Generală în domeniu – OG 27/2011 – și cea specială – Ordinul MT 980/2011 de aplicare a OG 27/2011 –, la fiecare 6 ani există, deja, o procedură competitivă de atri-
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 decembrie 2018 .......................................................................................................................................... 57
  ACTUALITATE




















































































   55   56   57   58   59