Page 58 - ZIUA Cargo
P. 58

eCitaro – perfect integrat în familia
  MN ercedes-Benz
Am așteptat cu mult interes primul drive-test cu Citaro electric, iar întrebarea principală pe care mulți ne-o punem este cât se poate de legitimă: va putea Mercedes-Benz să exceleze și pe segmentul electricelor?
u este pentru prima dată germană, iar, apoi, configurația finală postul de conducere, nu a suferit mo- când suntem invitați să tes- este realizată în fabrica Daimler. Între- dificări față de modelul clasic, doar tăm un autobuz electric, însă gul proces de producție a noului auto- bordul fiind adaptat, astfel încât șoferul
acesta este primul autobuz electric buz a fost proiectat astfel încât eCitaro să aibă o imagine clară asupra per-
Mercedes-Benz și constructorul ger- man este bine cunoscut pentru atenția la detalii, pentru modul în care com- plică lucrurile (în sens pozitiv) pentru a asigura o funcționalitatea bună și o experiență deosebită.
să fie realizat integral pe aceeași linie de producție ca și autobuzele clasice, diesel. Astfel, apar avantaje legate de costurile de producție, precum și la capitolul finisaje. De altfel, chiar dacă, pentru moment, doar câteva unități au fost produse și pentru anul viitor se așteptă să fie realizate aproximativ 200 de unități, Citaro electric arată im- pecabil, ca și cum Daimler ar fi realizat asemenea autobuze de când se știe. Amenajarea interioară, precum și
formanțelor „electrice” (când și cât consumă, precum și cât de mult recu- perează energie în momentele de frânare).
Preocupare până la cele mai mici detalii
Însă cel mai interesant lucru este chiar condusul. Sigur, autovehiculul este silențios și asigură un demaraj consistent – aspecte specifice mași- nilor electrice. Însă Daimler a reușit să mențină experiența șoferului într-o zonă asemănătoare autobuzelor clasi- ce, atât la capitolul accelerație, cât și
Bateriile, produse de Samsung, sunt, inițial, prelucrate de către o firmă
AUTOBUZE ȘI SERVICII
 58 ............................................................................................................................................ decembrie 2018






















































































   56   57   58   59   60