Page 60 - ZIUA Cargo
P. 60

   Bordul oferă informații privind consumul și regenerarea. Recuperarea energiei are loc în timpul frânării ce se realizează prin apăsarea pedalei de frână, sau folosind maneta amplasată lângă volan (asemănătoare utilizării retarderului).
Este remarcabil faptul că, în ciuda bateriilor amplasate la nivelul plafo- nului, autobuzul a rămas la fel de stabil, iar Daimler a continuat să folo- sească aceeași caroserie, destul de robustă pentru a prelua masa supli- mentară.
Fișă tehnică:
 Dimensiuni (lungime/lățime/înălțime): 12.135/2.550/3.400 mm Ampatament: 5.900 mm
Baterii: Li-ion, 10 module, 243 kWh
Motoare electrice amplasate la nivelul roților
  AUTOBUZE ȘI SERVICII
  Managementul temperaturii crește autonomia
Putere maximă: 2 x 125 kW
Cuplu maxim: 2 x 485 Nm
Puntea față: ZF RL 82 EC, suspensie independentă Puntea motoare: ZF AVE 130
   Bateriile sunt amplasate pe aco- periș și în spațiul dedicat, în cazul mo- delelor diesel, motorului și, alături de o nouă punte față de 8 tone, asigură o repartizare a maselor, astfel încât capacitatea de transport a eCitaro să atingă 88 de pasageri.
gie și, în cazul unor regiuni cu perioa- de lungi de temperaturi foarte scăzute, ar putea fi recomandabilă instalarea unui sistem de încălzire auxiliar, even- tual utilizând un carburant alternativ, ecologic.
și activează, în mod automat, frâna. Totuși, având în vedere pasagerii auto- buzului (unii putând fi în picioare), frâ- na nu este acționată la putere maxi- mă. Astfel, șoferul este cel care va lua decizia finală corectă: frână maximă, manevre pentru evitarea pericolului, sau atenționarea participanților la trafic aflați în pericol.
Capacitatea maximă pe care o pot atinge bateriile este de 243 kWh. Pen- tru a crește eficiența și perioada de utilizare a bateriilor, există o compen- sare a nivelului de încărcare între celu- lele bateriei. Astfel, toate se încarcă și se descarcă în același timp, la ace- lași nivel.
Așa cum era de așteptat, Mercedes-Benz nu a uitat de „sigu- ranță”. Iar eCitaro poate fi echipat cu toate sistemele existente pe modelul diesel.
De asemenea, autobuzele pot fi echipate cu Sideguard Assist, sistem menit să avertizeze șoferul în cazul în care apare riscul unei coliziuni la un viraj la dreapta. Un sistem radar am- plasat pe partea dreaptă a autobuzului detectează obiectele și riscul de coliziune, în cazul virajelor. Sistemul detectează pietoni, bicicliști, vehicule și obiecte staționare. Șoferii sunt aver- tizați în cazul riscului de coliziune.
Un rol important în creșterea dis- tanței de operare îl joacă sistemul in- teligent de management al tempera- turii, ce include mai multe module, precum sistemul cu eficiență ridicată de aer condiționat cu CO2, o pompă de căldură, precondiționarea interio- rului și a bateriilor, precum și alte componente. Rezultatul este reduce- rea consumului de energie pentru în- călzire și răcire cu până la 40%. Totuși, reprezentanții Daimler au arătat că în- călzirea consumă cea mai multă ener-
Noile sisteme de asistență
Cu ocazia sesiunii de drive-test al noului eCitaro, Mercedes-Benz a pre- zentat și noile sisteme de asistență, o premieră pentru segmentul autobu- zelor urbane.
Bineînțeles, noile sisteme sunt dis- ponibile atât pe modelul clasic, cât și
Astfel, Preventive Brake Assist este primul sistem de asistență activă la frânare ce echipează un autobuz. Se activează la obiecte staționare sau în mișcare, aflate în fața vehiculului, inclusiv pietoni și bicicliști. Sistemul avertizează șoferul asupra pericolului
pe eCitaro.
Radu BORCESCU
60 ............................................................................................................................................ decembrie 2018
Mannheim, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.ro









































































   58   59   60   61   62