Page 63 - ZIUA Cargo
P. 63

„Toate achizițiile viitoare de autovehicule ale Antares Group vor fi pe CNG. Nu vom mai achiziționa mașini pe motorizare diesel. Ne propunem ca, în 2025, întreaga noastră flotă să fie pe CNG.” (Dumitru Becșenescu)
    În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule, NGVA România, dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) de-a lungul coridoarelor pan- europene.
  Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de euro, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și
este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
depășește 10 ani. Inclusiv noi încă operăm cu autobuze din 1995. Acum, discutăm de investiții utilizând fonduri europene, însă va veni timpul când va trebui să întreținem parcul achizițio- nat. CNG pare opțiunea corectă pentru România, cel puțin pe următorii 8 – 10 ani”, a declarat directorul ge- neral ETA.
 Strategie pentru un viitor incert
„Vom adapta strategia de investiții și în funcție de contextul legislativ, însă, indiferent de ceea ce se va întâmpla, atribuire sau liberalizare, autovehiculele CNG ne oferă un avantaj important. Având mașini CNG, ne simțim foarte confortabil într-o piață concurențială”, a declarat Dumitru Becșenescu.
timp foarte scurt. Inițial, ne-am propus să finalizăm trei stații pe an, timp de trei ani, însă estimăm că anul viitor vom finaliza cel puțin șapte. Iar, în 2020, vom avea și ultimele două stații”, a arătat Dumitru Becșenescu, preșe- dinte Antares Group și, totodată, pre- ședinte al NGVA România (asociația ce sprijină utilizarea gazului natural pentru autovehicule).
  În ceea ce privește flota Antares de autobuze CNG, aceasta este în exploatare de trei ani, iar mașinile au depășit 300.000 km parcurși.
„Realizăm economii substanțiale, în condițiile în care costul legat de carburant s-a redus la jumătate, iar motoarele se comportă, la rândul lor, foarte bine, demonstrându-și fiabilita- tea. Au existat niște probleme, la înce- put, pe partea de mentenanță, neexis- tând, la acel moment, experiență în service-uri pentru mașinile CNG, dar lucrurile s-au rezolvat și, astăzi, sun- tem foarte mulțumiți. Suntem autorizați să realizăm reviziile și reparațiile pen- tru autovehiculele CNG și astfel, toate operațiunile se realizează în service-ul nostru”, a spus Dumitru Becșenescu, președinte Antares Group.
Șapte stații, anul viitor
Iar NGVA România a devenit membru afiliat NGVA Europe, înce- pând cu luna octombrie a acestui an.
La ora actuală, aproape o treime din parcul Antares este CNG (20 de mașini dintr-un parc total de 64), iar noile autovehicule deservesc traseele cu cei mai mulți kilometri (autovehicu- lele CNG parcurg 40% din totalul de kilometri realizați de flota companiei).
„La ora actuală, traversăm un vid legislativ. În luna iulie, s-a modificat legea care stabilea autoritatea compe- tentă pentru legiferarea gazului natural comprimat. A fost luată competența de la ANRE și încă nu a fost dată altei entități. Suntem în fața reconstruirii unei legislații, avem suportul autorită- ților și sperăm ca, până în februarie – martie anul viitor, să avem finalizată noua legislație.
„Suntem în discuții cu mai mulți reprezentanți guvernamentali și parla- mentari și avem suportul președintelui Consiliului Interministerial de Coordo- nare pentru dezvoltarea pieței de Com- bustibili Alternativi. Vom implementa o legislație europeană, deja matură, având ca model Italia, țară ce are cea mai bună experiență pe acest segment. Discutăm de norme riguroase, care se potrivesc bine cu legislația Românească”, a com- pletat Dumitru Becșenescu.
Deși Antares nu își propune să schimbe imediat întregul parc diesel în CNG, un lucru este cert: toate achizițiile noi viitoare vor fi autovehicule CNG.
Chiar dacă s-a întârziat obținerea autorizațiilor de construire pentru sta- țiile care trebuiau finalizate anul aces- ta, lucrurile nu au stagnat. Venim din urmă și cu celelalte stații și, practic, vom finaliza mai multe stații într-un
În paralel cu dezvoltarea rețelei de stații de alimentare CNG, Antares oferă soluții și pentru cei care doresc să treacă la un carburant alternativ fără a schimba mașina pe care deja o utilizează.
Schimbările legislative survenite au determinat o întârziere în finali- zarea stațiilor CNG programate pentru acest an.
După o analiză a legislației euro- pene, modelul italian pare să fie cel mai potrivit pentru țara noastră.
„Este vorba despre conversii, așa cum s-au realizat și în cazul GPL. Avem o soluție foarte interesantă, în care clientul nu trebuie să plătească nimic din buzunarul lui, ci rate lunare din economiile pe care le face prin uti- lizarea CNG. Contractul se realizează pe o perioadă cuprinsă între 3 și 24 de luni. La început, conversiile se vor realiza doar pentru motoare pe ben- zină”, a precizat președintele Antares Group.
 decembrie 2018 .......................................................................................................................................... 63
Conversiile vor începe în primă- vara anului viitor. Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  PIAȚĂ ȘI COMPANII








































































   61   62   63   64   65