Page 65 - ZIUA Cargo
P. 65

    Interiorul primei generații de Škoda 100
71 Nm produse de motor reușeau, însă, cu succes să „urnească și să poarte” cele 805 kg ale mașinii și nu cu un efort imens, ci de doar 7 l/100 km, conform manualului. Oficial, fabri- ca din Mladá Boleslav a anunțat că vehiculul poate ajunge la viteza maxi- mă de 125 km/h, nu foarte repede, într-adevăr, având nevoie de 24 de secunde pentru a ajunge la 100 km/h.
primit o serie de îmbunătățiri, cum ar fi un radiator montat în față și un ven- tilator termostatic. Unitatea de încălzire era, acum, în interiorul tabloului de bord, iar rezervorul de combustibil era sub bancheta spate. Toate modelele aveau aceleași caracteristici mecanice ca modelele anterioare, cu o cutie de viteze cu 4 trepte, suspensie indepen- dentă în față, direcție de acționare cu melc și cu șurub și suspensie spate pe osie oscilantă. O caracteristică inte- resantă găsită pe 105/120 a fost capo- ta laterală articulată, care se deschi- dea ca un pian de concert. Au fost disponibile două modele 105, S și L (propulsate cu ajutorul motorului de 1.046 cmc și cei 44 CP) și 120 L (cu-
plat la un motor cu o capacitate de 1.174 cmc, ce producea 54 CP). Au existat și modele ce au beneficiat de mai multă putere, 120 LS și 120 GLS, ce aveau și un nivel mai ridicat de echipare, dar acestea s-au alăturat gamei în 1977, respectiv 1978. Chiar dacă, ulterior, a apărut modelul 125, interesul românilor pentru aceste mo- dele a scăzut, o dată cu venirea anului 1990 și posibilitatea de a achiziționa orice alt model de mașină de pe piața liberă. Însă, pentru nostalgici, Škoda rămâne „mașina străină”...
 (Mai) Moderna 105/120
Mai marii uzinei au încercat, la începutul anilor ’70, deja, să pregă- tească un succesor pentru acest mo- del, având în minte un vehicul ce urma să aibă motorizarea în partea din față, de asemenea, și tracțiunea să fie tot pe puntea față. Lipsa de fonduri și faptul că importurile fuseseră interzise au făcut să apară un model fără caracteristicile pe care le doreau cehoslovacii. Mai degrabă un facelift al Škodei 100/110. Acesta a debutat în 1976 și, deși „pe dedesubt” era ace- eași mașină cu modelul de bază, a
În mod vizibil, interiorul modelului Škoda 105L a fost mult îmbunătățit față de prima generație.
decembrie 2018 .......................................................................................................................................... 65
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro sursa: Wikipedia
   INEDIT
























































































   63   64   65   66   67