Page 12 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 12

  „În transporturi, trebuie să iei decizii rapid, nu ai timp pentru analize elaborate.”
 UC n pas înainte
INTERNATIONAL ALEXANDER
Piața transporturilor a trecut prin transformări profunde, în ultimii 15 ani, și, la fiecare etapă, au existat câștigători, dar și firme care au pierdut. Ar fi posibil, pentru o companie, să se plaseze, la fiecare etapă, de partea câștigătoare? Cum ar arăta, astăzi, o asemenea afacere?
„Simt nevoia să dezvolt, permanent, firma. Urmăresc situația financiară, pentru că orice afacere trebuie să aducă profit, însă ceea ce mă motivează este faptul că pot să dezvolt ceva. Sunt pasionat de transport și logistică, de faptul că pot privi de sus activitatea și încerc să găsesc îmbinările corecte. Și, totodată, trebuie să reușesc să fac oamenii să se înțeleagă, să lucreze bine unii cu alții.”
u o flotă de peste 300 de ca- mioane și peste 300 de milioane de lei cifră de afaceri
Simion Apreutese, Director General International
 în 2018, International Alexander este Alexander:
una dintre companiile de top din România, însă, în 2003, la înființare, era doar una dintre miile de firme nou apărute, care pornea la drum cu o sin- gură camionetă, de 7,5 t.
Nu era nevoie de autorizații, iar lohn-ul, la acea vreme, funcționa din
plin.Până la finalul anului 2004, com- pania avea trei camionete, având un principiu respectat și astăzi – reinves- tirea întregului profit.
Sunt multe firme care s-au dez- voltat pe „valul” asigurat de lohn și aproape la fel de multe cele care au închis activitatea, când volumul de mărfuri asigurat de acest sector a ajuns aproape la zero.
nit agitat și dispus la multe concesii pentru a mă determina să cumpăr mașina. Am sunat la birou să întreb dacă se întâmplă ceva și mi-au spus că nu mai era nici o marfă pe bursă. Lucram foarte mult, la acea vreme, cu bursele de transport, pentru a echi- libra contractele. Nu am mai cumpărat camioneta și m-am întors acasă...”, și-a amintit Simion Apreutese.
„În 2005, am început să lucrăm, foarte puțin, pentru segmentul auto- motive, foarte slab reprezentat în România, la acea vreme. Începuseră investițiile pe Vestul țării, însă lohn-ul a rămas principala sursă de transport”, a precizat Simion Apreutese, director general International Alexander.
Alte oportunități apăruseră. Multe case de expediție din afara țării au venit, în 2005 – 2006, aduse de fir- mele străine, în principal din cauza lipsei de încredere în cărăușii români. Iar primul pas în construirea încrederii este comunicarea.
Grupajele au fost soluția. Încă din 2007, compania începuse să grupeze mărfurile, având un mic depozit în- chiriat, pentru realizarea consolidărilor.
2007 – adio autorizații, adio lohn
„În 2007, lohn-ul a picat și a trebuit să ne reprofilăm rapid. Lucram cu case de expediție și cred că seriozi- tatea noastră a făcut diferența. Ceea ce ofeream în plus față de alți trans- portatori era, în primul rând, legat de comunicare. Pe mine mă găseau tot timpul – eram la dispoziția lor non- stop. În plus, nu am evitat să le dau telefonul șoferilor, pe care i-am încu- rajat să spună adevărul, în legătură cu locul unde este camionul, sau cu e- ventuale probleme apărute”, a explicat directorul general al companiei.
Flota companiei a crescut și, în 2007, la momentul aderării la UE, însuma 20 de camionete de 7,5 t.
„Până la criză, camioanele mer- geau încărcate la capacitate maximă. Reușisem să optimizăm foarte bine transportul. Criza ne-a făcut să mer- gem cu camioanele mai puțin pline, însă pierderea s-a compensat prin prețurile scăzute la carburant”, a pre- cizat directorul general International Alexander.
„Atunci când am intrat în Comu- nitate, toate regulile s-au schimbat. Nu mai era nevoie de CEMT-uri sau autorizații și primii care au dat sem- nalul schimbării au fost clienții, care, de la foarte multe camionete de 7,5 t sau 3,5 t, mutau grupaje pe ansam- bluri mari (cap tractor și semiremorcă), pentru optimizarea costurilor. Ne-am adaptat foarte repede și am investit în ansambluri. Nu am renunțat la camio- nete, însă, din acel moment, flota a crescut doar pe ansambluri”, a arătat Simion Apreutese.
Criza poate aduce și oportunități
Majoritatea transportatorilor se baza, înainte de criză, pe transportul full-truck, iar, atunci când a devenit clar faptul că grupajele reprezintă una dintre puținele posibile soluții de a de- pășii criza, International Alexander avea, deja, experiență, clienți și infra- structura necesară.
Și nu a fost singura schimbare. Toată piața s-a reașezat, în România, iar lohn-ul a dispărut aproape în tota- litate, într-o perioadă foarte scurtă.
„În august 2008, barilul de petrol începuse să scadă puternic. Septem- brie a fost o lună foarte bună pentru transport, iar, în octombrie... eram în Germania pentru a cumpăra o camio- netă. Prețul era de aproximativ 20.000 de euro (mașina avea doi ani vechi- me). Și, brusc, dealerul neamț a deve-
Astfel, au apărut oportunități pen- tru dezvoltare.
Investiții când restul lumii vinde
 12 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
„În 2009, am accesat un credit de investiții de 400.000 de euro și am
STRATEGIE





































































   10   11   12   13   14