Page 11 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 11

nerăbdătoare a lui Ismail Ertug privind urgentarea nelegală spre adoptare în plenul Parlamentului European a între- gului Pachet Rutier 1.
țional. UNTRR atenționează, în cadrul unei analize, asupra faptului că pro- babilitatea unui Brexit dur, „fără acord”, este foarte mare.
suficientă pentru operatorii de trans- port care au firme cu sediile în UE și SEE și care efectuează operațiuni de transport către și din Regatul Unit.
În plus, la sfârșitul lunii ianuarie, APTE 2002 acuza, în cadrul unui comunicat de presă (preluat integral pe site-ul www.ziuacargo.ro), un abuz incredibil care o avea ca autor pe pre- ședinta TRAN, Karima Delli, care reco- manda președintelui Parlamentului European și Conferinței Președinților să transpună cele trei rapoarte ale Pachetul Rutier 1 pe agenda plenarei Parlamentului European, arătând, într-o scrisoare oficială, că, în cadrul grupu- rilor politice ale comisiei TRAN, s-a creat o largă majoritate în acest sens. Președintele TRAN nu respecta, astfel, termenul limită pentru luarea unei decizii, stabilit în cadrul ședinței TRAN, iar înregistrarea video a discuțiilor de- montează existența unei largi majorități cu privire la Pachetul Rutier 1.
„Toate produsele pe care România le va importa din Regatul Unit vor fi mai scumpe. Estimările arată că toate costurile vor crește între 10 – 18% toc- mai din cauza timpilor de așteptare, a procedurilor administrative și a cos- turilor cu taxele vamale pentru produ- sele care vor fi transportate din Rega- tul Unit și UE”, a apreciat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.
Operatorii de transport rutier de marfă și operatorii de logistică ar trebui să evalueze de urgență impactul asu- pra operațiunilor lor actuale și să încer- ce să estimeze numărul de autorizații necesare pentru diferitele tipuri de operațiuni de transport pe care le efectuează.
Amânarea, până pe 7 martie, a luării unei decizii cu privire la introdu- cerea în plen a dosarului reprezintă, fără îndoială, o victorie, dar războiul continuă.
La 30 martie 2019, Regatul Unit nuvamaifiunstatmembrualUEși va deveni o țară terță. Acest lucru va implica formalități vamale. Mărfurile vor trebui declarate pentru import și export. Chiar și în cazul în care ope- ratorii de transport nu vor efectua formalitățile vamale ei înșiși, vor trebui, cel puțin, să se asigure că toate docu- mentele au fost completate corect, înainte de începerea cursei. În cazul în care autovehiculul va fi oprit pentru control, toate documentele trebuie să fie completate corect.
În prezent, aceste autorizații sunt limitate la număr și nu sunt disponibile pentru operațiunile de transport către și din Regatul Unit. Autorizația CEMT se utilizează pentru 3 curse, după care vehiculul trebuie să ajungă în țara de origine, astfel că sunt avantajate com- paniile britanice, spre deosebire de cele românești care operează, de exemplu, relația Marea Britanie – Franța sau Marea Britanie – Germania.
Implicații ale Brexit-ului în transporturi
Autorizații de transport?
Acestea sunt doar câteva dintre implicațiile Brexit-ului în transporturi. Analiza poate fi citită integral pe site- ul Ziua Cargo.
De la sfârșitul lunii martie, Brexit-ul ar putea, pe de altă parte, da mari dureri de cap cărăușilor de interna-
Tot de la 30 martie 2019, licența de transport/comunitară nu va mai fi
Meda IORDAN
Formalități vamale
Din 30 martie 2019, utilizarea autorizațiilor CEMT ar putea fi singura modalitate de a efectua anumite operațiuni de transport către Regatul Unit.
meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE
   ACTUALITATE
















































































   9   10   11   12   13