Page 12 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 12

  „La firma noastră, lucrăm cu doi șoferi pe camion, la o medie de 130.000 km pe an. Oare așa arată dumpingul social?”
  Asociația Transportatorilor de Mărfuri Bucovina este membră FORT, Alin Crețu ocupând și funcția de prim vicepreședinte al acestei federații.
Noua atitudine...
patronală
Problemele transportatorilor români capătă o dimensiune europeană, iar asociațiile care îi reprezintă trebuie să răspundă noilor provocări. Am discutat despre legislația europeană și noua atitudine a patronatelor cu Alin Crețu, președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, patronat care a reușit o mobilizare impresionantă, pentru protestul din luna ianuarie, de la Bruxelles.
Ziua Cargo: Avion închiriat, 148 de persoane participante... Cum ați reușit mobilizarea într-un timp atât de scurt?
Oricum, costurile nu au fost exa- gerate, în final ajungându-se la un preț/persoană asemănător cu un bilet la o companie aeriană de linie. Practic, întregul program a fost realizat astfel încât să ajungem exact la protest și apoi să ne întoarcem acasă.
 Alin Crețu: Reprezentant al unei asociații sau transportator, toată lumea este interesată de viitorul transportului internațional. Și, în acest sens, am avut câteva discuții în urma informărilor și dezinformărilor care au ajuns la noi și am stabilit să ne întâlnim, pe data de 8 ianuarie, toți membrii asociației, pentru a vedea ce putem să facem. Am stabi- lit, atunci, să ne alăturăm celorlalte uniuni patronale, UNTRR și APTE 2002.
proteste în urma căruia rămâne piața curată și fără nici un incident.
 Am hotărât să mergem la Bruxelles, iar închirierea unui autocar ni s-a părut, de la început, nepotrivită. Ar fi însemnat, practic, o săptămână, având în vedere distanța. Inițial, s-a propus ca fiecare dintre noi să trimită un reprezentant, însă nu era în regulă să ne trimitem angajații acolo, în con- dițiile în care durerea este a noastră.
Nu sunt transportatorii din Bucovina mai îngrijorați decât alți transportatori români – avem interesul comun de a rămâne pe piața europeană.
Atunci, a apărut ideea de a închiria un avion. Fiecare dintre noi sponso- rizează acțiuni umanitare, însă de această dată, era ceva în interesul a- facerilor noastre – cu siguranță trebu- ia să găsim resursele necesare.
Nu a crezut nimeni că vom reuși să ne mobilizăm într-un timp atât de scurt.Nuafostușor–afostcaonun- tă în care, în două zile, a trebuit să găsim și mireasa, și nașii, și nuntașii, și să iasă și totul bine.
La protest, am fost întâmpinați, inițial, de ministrul Transporturilor din Bulgaria și de toți europarlamentarii bulgari, de ministrul Transporturilor din Polonia și o parte din europarlamentarii polonezi și de trei europarlamentari români.
Și toate acestea în trei
Noi am fost 148 de persoane și ni s-au mai alăturat colegi care erau în zonă (Belgia, Olanda) și au venit cu mașinile personale.
zile?
Seara am stabilit programul, a doua zi am căutat oferte pentru charter, a treia zi transportul era achitat. În același timp, ne-am procurat veste, ecusoane, pancarte, pentru că am dorit să expri- măm exact ceea ce trebuie:
Suntem administratorii unor afaceri și tragem un semnal de alarmă asupra pericolului pe care îl reprezintă preconizatele schimbări legislative.
Nu ne dorim să fim noi „cei mai”... Am vrea, în schimb, ca mobilizarea noas- tră să inspire și alte asociații din țară.
Presa locală din Belgia chiar a co- mentat că a fost unul dintre puținele
protestului?
12 .............................................................................................................................................. februarie 2019
Organizatorul protestului a fost o organizație din Bulgaria, cu care am ținut legătura.
A fost atins scopul
Pe moment, cred că ne-am atins scopul. Procedural, la acest moment, nu poate trece niciunul dintre cele trei rapoarte. Suntem bucuroși că ne-am unit și suntem pregătiți să participăm și la alte proteste, în număr și mai mare, alături de celelalte asociații ale transportatorilor din România. Trebuie să ne protejăm interesele noastre, ca membri ai comunității europene. Dacă am renunța acum, ar trebui să ne mu- tăm cu firmele în Vestul Europei.
 Prezența noastră la protest, în Piața Luxemburg din Bruxelles a con- tat foarte mult. Dacă noi nu ne expri- măm clar poziția, apar numeroase confuzii și riscăm modificări legislative care să ne afecteze. Chiar și așa, au apărut confuzii, existând reprezentanți ai presei care au transmis că la protest au participat șoferii.
Din păcate, europarlamentarii nu sunt la curent cu problemele noastre,
ACTUALITATE






































































   10   11   12   13   14