Page 29 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 29

sabile. Constructorul este Tirrena Scavi SpA., care s-a angajat să facă proiectul în 6 luni și să execute lucră- rile în 24 de luni. Garanția este de 10 ani.
5,3 km de autostradă, până la PTF Borș
precum și un nod rutier, la intersecția cu DN2F, care va asigura atât accesul spre și dinspre autostradă, cât și le- gătura cu centrul orașului. Lucrarea este amplasată la Sud, Est și Nord de Bacău și presupune realizarea unui sector comun cu traseul Autostrăzii Moldova, a unor conexiuni cu DN2 la Sud și la Nord de Bacău, precum și cu DN15 și cu DN11, la Vest. Centura va facilita legătura între localitățile de lângă Bacău, inclusiv pe DN2F, DN2G, DJ119 și DJ207F.
Șoseaua va avea câte două benzi pe sens, 8 poduri/pasaje și 3 noduri rutiere: Nodul Calea Șagului, la km 5,4 unde se va intersecta cu DN 59 – DJ 593, Nodul Calea Buziașului – km 18 la intersecția cu DJ 592 și Nodul rutier Timișoara Est, la km 25,7, unde se va intersecta cu DN 6.
CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și construirea a încă 5,3 km din Autostrada Transilvania, spre Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Borș. Este vorba despre Lotul 3 (km 59 – km 64), ce se va desfășura între localitățile Biharia, Satu Nou și granița româno – maghiară, intersectând, la Nord de Biharia, DN19 (Oradea – Satu Mare), la km 59,6.
Traseul va fi pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșnița Nouă și Ghiroda. Investiția va fluidiza traficul intern și internațional care intră în țară prin Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timișoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea Autostradă Arad – Timișoara – Lugoj.
La km 60, este prevăzut Nodul rutier Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje. În apropierea acestuia se află calea ferată CF402 Oradea – Satu Mare, pe care o va intersecta la km 60. Tra- seul se va termina la granița româno – ungară, la km 64,5 a DN19. Lotul 3 de autostradă va avea 5 pasaje: două peste DN19 la km 60, unul pe bretea, în afara autostrăzii, încă unul peste calea ferată și altul pe drumul de ex- ploatare peste autostradă, la km 63.
Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, la licitație
Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București, adjudecat
Constructorul este Asocierea Trameco SA – Vahostav SK AS – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL. Valoarea con- tractului este de 134,2 milioane lei (28,5 mil. euro) fără TVA cost/km de 5,3 mili- oane euro). Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a investiției este de 19 luni, din care 4 luni sunt pentru proiectare. Garanția lucrărilor este de 10 ani.
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a mult aș- teptatei Autostrăzi Sibiu – Pitești. În lungime de 9,86 km, această secțiune va fi construită între km 81,9 – km 91,7 și va avea un tunel de 1,35 km în zona de traversare a dealului Momâia. Durata contractului va fi de 120 luni, din care 16 luni perioada de proiectare, 44 luni perioada de exe- cuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Este cea de-a treia porțiune scoasă la licitație, după Lotul 1 Sibiu – Boița (13 km) și Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș (30 km), licitate încă din iunie 2017, dar încă neatribuite vreunui constructor. Pentru Secțiunile 2 și 3, cele mai grele (circa 70 de kilometri în zonă montană), CNAIR urmează să scoată la licitație completarea studiilor geotehnice.
Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading 98 SRL va proiecta și construi Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București, secțiunea sudică. A câștigat licitația cu o ofertă de apro- ximativ 853,4 milioane lei, fără TVA, sumă ce va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. Cei aproa- pe 18 kilometri ai acestui lot de auto- stradă trebuie proiectați în 12 luni și construiți în 30 de luni de la semnarea contractului. Garanția lucrărilor este de 5 ani.
Contract semnat pentru Centura Bacău
Licitație pentru Centura Dej
Lotul 3 este împărțit în două sec- toare – de 15,4 km (sectorul 1, aferent Centurii de Sud), respectiv 2,5 km (sectorul 2, aferent Centurii de Nord). Va porni după intersecția cu DN6, pe direcția Nord – Vest, trecând la Sud – Vest de localitățile Clinceni și Domnești. La kilometrul 93, va traver- sa calea ferată București – Craiova, apoi râul Sabar, la Vest de Dârvari, și canalul de aducțiune Argeș. În conti- nuare, traseul autostrăzii va traversa pădurea Berceni, va intersecta DJ601 (km 98), pârâul Ciorogârla (km 99,9) și DJ602 (km 100) și se va termina în proximitatea Autostrăzii București – Pitești (A1).
CNAIR a semnat cu Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL contractul pentru Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău. În lungime de 30,8 km, din care 16,3 km la profil de auto- stradă, investiția, în valoare de peste 668 de milioane de lei (142 mil. euro), fără TVA, este finanțată din fonduri euro- pene. Șoseaua va fi realizată în 36 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiec- tării. Garanția lucrărilor este de 7 ani.
A fost lansată și licitația pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Dej, de 5,45 km, în valoare estimată de 104,5 milioane lei, fără TVA. Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 5 luni perioada de proiectare. Necesitatea acestei inves- tiții constă în eliminarea traficului de tranzit (predominant greu și foarte greu) din municipiul Dej, care ajunge, în prezen, în oraș, pe relațiile DN1C (E58) și DN17 (E576).
Centura Bacău va traversa lunca dintre râurile Siret și Bistrița, tranzitând localitățile Luizi – Călugăra, Sărata, Nicolae Bălcescu, Letea Veche, Săucești, Itești și Hemeiuș. Pe traseu vor fi construite 12 poduri și pasaje,
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 februarie 2019 .............................................................................................................................................. 29
  ACTUALITATE













































































   27   28   29   30   31