Page 25 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 25

răspundă. Culmea, aceia nu ar trebui sancționați, ci ar trebui întrebați ce se întâmplă cu ei și, eventual, îndreptați către un consilier. Managementul com- paniilor de transport, consilierii sunt ce care ar trebui să facă primul pas, abordându-i. Atunci când un manager îi va explica șoferului faptul că are oportunitatea să sune la un număr de telefon. să stea de vorbă cu un con- silier, o să o facă. Iar experiențe din piață arată că se poate intra mai ușor în dialog cu șoferii, dacă psihologul nu este angajatul firmei de transport.
care generează decizia șoferilor de a pleca. Apoi, au fost construite pache- tele salariale astfel încât să se întoar- că. În prezent, în multe cazuri, se oferă sporuri importante de vechime. În plus, firme care, în trecut, nu reprimeau șo- ferii plecați au ajuns la concluzia că merită să lași ușa deschisă pentru șoferii buni.
De observat, însă, o îmbătrânire a vârstei medii a șoferilor profesioniști, în condițiile unei reduceri a interesului celor tineri pentru această meserie. Tendința poate ridica mari probleme, în viitor.
Psihologul și medicina muncii pot da rezultate
Și, pentru că își doresc în firmă angajați care iubesc meseria de șofer, sunt patroni respectați de echipele pe care le conduc și care pun mare ac- cent pe camion. „Pe lângă testele obli- gatorii, mai am unul în vedere, prin care le pot surprinde caracterul și dra- gostea de meserie. Orice șofer este obligat, la noi în firmă, să își spele
În paralel, varianta șoferilor străini nu trebuie exclusă în totalitate, chiar dacă, acum, cadrul legislativ nu favo- rizează astfel de angajări. Mai de- vreme sau mai târziu, s-ar putea trans- forma într-o realitate și pe șoselele din România. Dar, despre ce înseam- nă angajarea de conducători auto dintr-o altă țară, vă invităm să aflați mai multe în paginile următoare.
Dar ce însemnă încheierea unui contract un cabinet autorizat, care să aibă în evidență șoferii? În primul rând, o anumită siguranță în privința evaluă- rii psihologice periodice. De menționat că nu trebuie monitorizată suplimentar întreaga echipă, ci doar acei șoferi care au probleme sau care încep să dea semne că întâmpină dificultăți. Ținând cont că psihologul cunoaște șoferul, pentru că a venit la el în ultimii 2-3 ani, pentru examenele obligatorii, poate atenționa managerul dacă inter- vin schimbări în comportamentul lui. În multe cazuri, între psiholog și șofer se creează o relație de încredere.
Meda IORDAN
Atenție la parcări!
singur camionul, fiind o rampă amena- jată special în acest sens”, arăta unul dintre participanții la masa rotundă.
  70% dintre incidentele de securitate au loc în parcări nesecurizate. Mai mult, în cazul a 70% dintre ele, șoferii sunt implicați, într-o formă sau alta, fie direct, fie prin furnizarea de informații către răufăcători, în parcări sau în alte locuri. Există, chiar, și o metodă folosită în acest sens (social engineering), prin intermediul căreia răufăcătorii colectează informații, abordându-i cu întrebări bine gândite, pentru a afla ce transportă și pentru cine.
Mai ales acum, un program corect de fidelizare a angajaților devine esen- țial, iar departamentul de resurse uma- ne trebuie utilizat la maximum.
  Mai sunt șoferi care își iubesc meseria!
Dar, până atunci, este bine să se țină cont că o mare parte dintre șoferii aflați pe comunitate au depășit 40 de ani și ar vrea să se întoarcă în țară, ca să fie aproape de familie, dacă vor găsi o propunere care să le convină.
 În paralel, poate fi utilizat, ca o cheie de verificare, contractul încheiat cu o companie care asigură medicina muncii. De menționat că medicul poa- te trimite șoferul spre reverificare psihologică.
Mici echipe și pachete salariale adaptate
Un lucru este cert. Viața unui șofer profesionist nu este una ușoară, iar sentimentul de apartenență la o echi- pă e de bun augur. În acest context, a avut succes realizarea de mici echi- pe care să includă șeful de coloană și dispecerul, care pot comunica, even- tual, pe grupuri de WhatsApp. Mem- brii echipelor se ajută, astfel, între ei.
O mare parte dintre conducătorii auto profesioniști pleacă afară. Este motivul pentru care sunt companii de transport în cadrul cărora s-au purtat discuții pentru identificarea motivelor
martie 2019 .................................................................................................................................................. 25
meda.iordan@ziuacargo.ro
  GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
PUBLICITATE













































































   23   24   25   26   27