Page 27 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 27

adecvate și o sală de curs pentru pregă- tirea acestora pentru conducerea unui camion sau a unui tractor cu semire- morcă, în conformitate cu legile națio- nale și cu regulamentele Comunității Europene aplicabile și în România.
 Trebuie obținută rezidența în România și trebuie preschimbat per- misul de conducere cu unul românesc.
Obținerea Cardului de Tahograf. Majoritatea nu posedă acest card și nu sunt obișnuiți cu utilizarea taho- grafului, fiind necesară o pregătire pentru utilizare tahograf, dar și pentru arimarea mărfurilor transportate.
Acești șoferi trebuie pregătiți pen- tru obținerea Certificatului de Compe- tență Profesională șofer transport marfă, ce cuprinde cunoașterea Regu- lamentului EU 561/2006 privind timpii de condus, alte activități și odihnă, ADR și a altor regulamente subsecvente.
Europeană, se va putea susține acest examen și în engleză. Acesta este, în contextul actual, un impediment major în posibilitatea angajării unui șofer profesionist din aceste țări.
Mai sunt și alte aspecte, ce țin de posibilitatea de a completa și a face observații pe CMR, la încărcare și des- cărcare.
Echipajul, soluția în perioada de început
Toate aceste activități sunt consu- matoare de timp. Estimez că sunt ne- cesare aproximativ trei luni pentru aco- perirea lor, timp în care sunt angajații dumneavoastră. În acest timp, îi puteți folosi în echipaj, pentru a înțelege spe- cificul activității de transport național pe care îl execută firma dumneavoastră.
În rest, găsirea adreselor necesită doar un GPS sau utilizarea clasicului Waze.
În contextul actual, legislația nu prevede susținerea examenului pentru obținerea Certificatului de Competență Profesională în altă limbă decât limba română. Probabil că, în viitorul apro- piat, ca și în alte țări din Comunitatea
Un pic cam complicat, nu?
Cristian HELWIG
Senior Consultant HELP și Asociații SRL cristian@helwig.ro
PUBLICITATE
   




















































































   25   26   27   28   29