Page 26 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 26

Șoferii străini,
o variantă reală!?
  În contextul actual, migrația forței de muncă din România afectează toate industriile. Cu preponderență în Transporturi
(dar nu numai), este de notorietate lipsa șoferilor profesioniști, Odin cauza ofertelor interesante făcute din Vestul Europei de firme cu renume și vechi de peste 80 de ani în acest domeniu. De multe ori, acestea rămân, însă, numai la nivel de ofertă, realitatea fiind, de obicei, alta, în momentul în care obligațiile la noul loc de muncă și salariul oferit nu mai corespund ofertei inițiale.
ricum sunt datori să încerce știind că, având această pro- fesie de șofer profesionist, cu
Cristian Helwig
 vechime și aptitudini sau, chiar, și fără vechime, oricând pot găsi un loc de muncă la întoarcerea în țară.
Este evident că trebuie să găsim soluții urgente pentru necesitățile și volumele de transport în creștere. Atenție, însă! În faza inițială, este ne- cesar să fie abordat transportul națio- nal și distribuția.
Prima și cea mai rapidă măsură constă în creșterea veniturilor pentru șoferii din transport național și distri- buție, până la un nivel în care confortul și faptul că sunt aproape de familie compensează câștigurile mai mari din transportul internațional.
A doua soluție rapidă (vom vedea cât de rapidă poate fi) este importul de șoferi profesioniști.
Este indicat să se importe șoferi din țări unde economia nu este așa de dezvoltată precum Nepal, Sri Lanka, Vietnam, Filipine, și unde se vorbește engleza la un nivel acceptabil.
Dacă, în alte domenii ale Logisticii, Servicii, Hotel și Restaurant, este de un real succes (cunosc câteva exem- ple elocvente în acest sens!), în dome- niul transporturilor, atunci când este vor- ba despre șoferi profesioniști categoriile C, C+E, transport național, devine mult mai complicată angajarea unui șofer străin. Este mai ușor pentru șoferii ce posedă permise de conducere cate- goria B, pentru mașinile de distribuție și curierat cu MTMA pana la 3,5 t.
ră cu actele necesare și vă poate recomanda firme de recrutare cu care să lucrați în acest sens.
tract de muncă în limba română și en- gleză, ce trebuie semnat de viitorul angajat.
GHID DE REDUCERE A COSTURILOR
Pași de urmat...
• Angajați un avocat pentru verifi- carea contractului ce trebuie semnat între firma dumneavoastră și firma care face recrutarea. Elaborați un con-
Aceste etape presupunând că au fost efectuate și viitorii angajați aleși, luați în considerare un termen de două până la trei luni pentru perfectarea ac- telor necesare.
Astfel, în cazul în care vă decideți în acest sens, am următoarele sfaturi. • Luați legătura cu ambasada țării respective, vă poate informa în legătu-
La sosirea în țară a acestora, tre- buie să fiți pregătiți cu spații de cazare
• Verificați ce documente sunt ne- cesare pentru obținerea permisului de muncă și a vizei de lucru în România.
• Realizați traducerea în engleză a fișei de post și a Regulamentului de Ordine Interioară (ROI) al firmei dum- neavoastră.
• Verificați costurile de recrutare pentru fiecare viitor angajat; aceste sunt în intervalul 450-600 de dolari. La aceste costuri, se adaugă un bilet de avion anual pentru efectuarea conce- diului.
• Pregătiți un trainer sau un instruc- tor vorbitor de limba engleză ce trebuie să facă parte din echipa ce face selec- tarea acestora, pentru verificarea înde- mânării de a conduce un camion și a face selecția candidaților în privința aptitudinilor.
• Verificați dacă permisele de con- ducere eliberate de țara respectiva se pot preschimba fără examen, con- form Ordinului 149/2014 ce modifică și completează Ordinul Ministrului Ad- ministrației și Internelor 163/2011, pri- vind preschimbarea permiselor de conducere naționale eliberate de auto- ritățile competente ale altor state cu documente similare românești.
...3 luni pentru perfectarea actelor și... multe altele
26 .................................................................................................................................................. martie 2019








































































   24   25   26   27   28