Page 45 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 45

ră. O spun din ce în ce mai mulți manageri de logistică, iar cei care iau în calcul acest aspect obțin și rezul- tate. Oamenii își doresc ca superiorii ierarhici să le fie exemple și mai em- patici, în același timp. Cei care plătesc la prețul pieței, dar au adus ceva în plus în zona emoțională, reușesc să se descurce mai bine. Să le înțelegi nevoile sau... să încerci măcar... Să programezi o ieșire pe lună în oraș, în cadrul căreia să se discute, într-un alt cadru, problemele de serviciu... Sunt elemente care au dus la crește- rea performanței în depozit.
Al treilea sfat: fiți empatici și încercați să oferiți ceva în plus în zona emoțională.
 Totul trebuie, însă, tratat cu atenție, pentru că există riscul ca angajații să devină prea familiari cu superiorul ierarhic și să creeze bisericuțe. De aceea, este nevoie de o limită foarte clar stabilită.
Angajații din zona operațională din depozit se simt, în multe cazuri, mar- ginalizați. Nu preiau opinii sindicale, ci observația unui manager, care a decis să fie atent la angajații blue- collar. Dacă vă veți da câțiva pași în spate, veți observa că, într-adevăr, în multe cazuri, cei de la birouri îi tratează de sus, oarecum marginali- zându-i. Dacă au venit, cumva, câteva scaune pentru birouri, este de la sine înțeles că sunt cărate de cineva din depozit (chiar dacă nu este în fișa postului). Atitudinea este importantă. Nu contează numai banii, chiar dacă, uneori, ne întrebăm dacă mai are, astăzi, ceva valoare, în afara lor.
Nu uitați, de foarte multe ori, de- cizia de a părăsi un loc de muncă se face din cauza șefului, nu a companiei, în general.
 Al patrulea sfat: angajatul blue-collar din depozit este colegul celui din birou.
tateS! fatul 6: să faci calculul de productivitate la 8 ore înseamnă să îți furi singur căciula!
Oricum, atitudinea față de angajat s-a schimbat, în ultimii ani... cel puțin în achiziția de echipamente. Dacă, în 2012, opțiuni care țineau de confortul angajatul erau mai ușor trecute cu vederea, astăzi, condițiile de lucru sunt atent luate în calcul. Sunt cazuri în care confortul a reprezentat un argu- ment decisiv în păstrarea în depozit a forței de muncă din agricultură, care a apreciat că a scăpat de stivuitorul frontal pe care îl manevra afară, în timp ce ploua sau ningea.
Mai mult, generația Millennials așază pe primele locuri programul (care trebuie să îi lase suficient de mult timp liber) și mediul de lucru. Abia apoi, se pune problema salariului. Vor- bim despre un mod de abordare diferit, la care managerii trebuie să se adap- teze. Și, în paranteză, putem spune că sunt directori tineri care se descur- că foarte bine și o fac cu pasiune.
Sfatul 5: angajații pot fi atenți la confort!
De menționat că s-au făcut studii privind fericirea angajaților și s-a con- statat că persoanele aflate pe nivelul cel mai de jos sunt cele mai nefericite, pentru că nu au acces la întregul ta- blou al activității.
Lucrurile trebuie, însă, privite și prin prisma elementelor caracteristice fiecărei generații. Cei din generația Millennials (născuți între 1981 și 1994) sunt, se pare, mai puțin atenți și au o problemă cu timpul. „Am, inclusiv, ti- neri, în depozit, care sunt harnici, dar lucrează fără atenție. Nu sunt intere- sați că rup eticheta de pe palet și, ulte- rior, nu va mai putea fi scanată, sau aruncă marfa pe palet fără să-și facă probleme că ar putea fi deteriorată, astfel. Sunt lucruri pe care oamenii de peste 35 ani, 40 și chiar 50 nu le fac”, observa unul dintre manageri. În aceste condiții, chiar dacă programul unui schimb este de 8 ore, producti- vitatea este calculată, în multe cazuri,
Un aspect important, atunci când vine un nou angajat în companie, este să înțeleagă, pe limba lui, ce face compania, la ce nivel de calitate și ce impact are o acțiune greșită. Trebuie să își înțeleagă rolul, dar și ce fac alți colegi. De asemenea, este important să știe ce impact au acțiunile lui bune asupra celorlalți. Un procent dintre cei care vin în companie va aprecia respectul care i se acordă. Oamenii simt impactul și tratamentul celuilalt.
martie 2019 .................................................................................................................................................. 45
pentru 7 sau chiar 6 ore. Este o reali-
Mai concret, întotdeauna trebuie prezentată realitatea în sensul lucru- rilor bune, dar și al celor mai puțin bune... pornind de la program și ajun- gând la ordinea ierarhică. Sunt situații în care apar mai mulți șefi. Bineînțeles, fiecare transmite câte o sarcină. An- gajatul va avea o problemă, în acest context.
  LOGISTICĂ


















































































   43   44   45   46   47