Page 56 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 56

                  BALINT TRANS
2019
      RCețeta adaptabilității
  Dacă există o rețetă pentru a traversa, fără probleme, potențialele schimbări importante ce pot apărea (legislativ sau în piață), Balint
Trans pare să o fi găsit.
um ar trebui să arate o com-
panie, pentru a fi considerată
sigură? Probabil, ar trebui să general Balint Trans:
  fie destul de mare pentru a fi luată în considerare de clienți, de furnizori și chiar de colegii de breaslă. De ase- menea, ar trebui să mențină costurile la un nivel competitiv și stabil, iar nu- mărul angajaților care nu sunt direct productivi să fie cât mai redus. Să cre- eze un colectiv bun (angajați mulțu- miți) și să dezvolte activități comple- mentare, astfel încât scăderile de volum ale unui segment să fie com- pensate de creșterile de pe un altul...
Jozsef Balint, director
Balint Trans are o flotă de 110 autovehicule (jumătate sunt autocare și autobuze) și tot atâția șoferi, iar cifra de afaceri este de aproximativ 12 mi- lioane de lei.
Astfel, o dată emis abonamentul, informația este disponibilă și la șofer. Abonamentele funcționează sub for- mă de carduri, în mașini existând citi- toare pentru acestea.
tele de vedere, sunt mai avantajoase. Călătorii urcă în autovehicul cu mai mare plăcere, riscul unor defecțiuni este foarte redus și, totodată, șoferii sunt mai mulțumiți”, a arătat Jozsef Balint.
PIAȚĂ ȘI COMPANII
Transport local, transport regulat județean și interjudețean, transport de convenție și, chiar, turistic – compania oferă o paletă de servicii care se com- pletează și, totodată, asigură o pre- zență semnificativă la nivel local și, chiar, național.
„În ceea ce privește biletele, casele de marcat au GPS și, în mod automat, apare stația unde biletul a fost emis. Practic, șoferul selectează doar stația de destinație. Din dispecerat, putem urmări, în timp real, unde este fiecare mașină. Întregul sistem a fost gândit astfel încât activitatea să funcționeze bine, fără a fi nevoie de mulți oameni la birouri”, a explicat Jozsef Balint.
Calculele financiare și experiența Balint Trans au arătat că aceasta este decizia corectă.
„Transportul local se desfășoară în două localități din județul Harghita, iar curse județene avem în Harghita și Mureș. În ceea ce privește cursele interjudețene, acestea acoperă aproa- pe jumătate din teritoriul României – Bacău, Craiova, Miercurea Ciuc, Covasna”, a precizat Jozsef Balint, di- rector general Balint Trans.
Înnoire permanentă a parcului
„În general, șoferii noștri sunt persoane mai în vârstă, cu familii. Și, dacă au tot ce le trebuie acasă, nu își pun problema să plece din țară”, a spus directorul general Balint Trans.
Transportul de convenție ocupă, de asemenea, un rol important în ac- tivitatea firmei, peste 30% din parc fiind utilizat în acest scop.
„În fiecare lună 1-2 mașini noi intră în parcul nostru și, totodată, orice ma- șină mai veche de trei ani este dispo- nibilă pentru vânzare. În acest mod, ai o siguranță mai mare, iar mașina este în condiții bune de funcționare, pentru că, dacă lași autovehiculul să se învechească, și costurile cu piesele cresc imediat. Mașinile noi sunt în garanție și consider că, din toate punc-
„Vara merg excursiile, iarna merg județenele, cursele cu angajații com- pensează, la rândul lor, perioadele în care alte segmente își scad volumul... în principiu, un segment îl completea- ză pe celălalt”, a explicat directorul general Balint Trans.
„La ora actuală, transportul de convenție este cel mai sigur. Relația cu clienții este strânsă și întărită de-a lungul anilor de colaborare, iar as- pectele financiare sunt ușor de urmă- rit. Realizezi transportul, îl facturezi și banii intră în contul din bancă. Astfel, nu mai există probleme cu șoferii, a- ceștia fiind feriți de tentații”, a arătat Jozsef Balint.
Radu BORCESCU
Pentru cursele regulate, Balint Trans utilizează case de marcat și un soft dedicat vânzării de bilete și abonamente.
Informațiile privind vânzările în ma- șină ajung la dispecerat și, de aseme- nea, tot ce se vinde la sediul firmei apare pe dispozitivele din mașini.
Balint Trans achiziționează, lunar, autocare, autobuze și microbuze noi și, astfel, 50% din parc are vechime sub trei ani.
Pentru viitor, compania își propune să păstreze actualul ritm de înnoire a parcului, fără a crește volumul activi- tății, scopul fiind păstrarea unui bun control al afacerii și echilibrul între diferitele activități.
56 .................................................................................................................................................. martie 2019
„Indiferent de deciziile ce se vor lua la nivel legislativ, noi nu vom fi afectați. Avem un parc nou și, oricare va fi modul în care va funcționa transportul regulat, suntem pregătiți.”
Stabilitatea este cuvântul de ordine și atunci când vine vorba despre șoferi.
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 

































































   54   55   56   57   58