Page 57 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 57

             CONTINENTAL FAST LINE
           Ținta principală – clienții care apreciază
2019
cPalitatea
Cu o flotă de peste 100 de vehicule, Continental Fast Line se concentrează, în special, pe transportul de convenție și cel turistic.
ractic, transportul de convenție acoperă cea mai mare parte a activității, acesta desfășurân-
Cosmin Costache, director general CFL:
  du-se la nivelul mai multor județe – Argeș, Timiș, Caraș-Severin și Brașov. Flota CFL numără 106 vehicule – 20 de microbuze, 7 midibuse și 79 de autocare și, după 15 ani de activitate, compania mizează tot mai mult pe
„Văzând incertitudinea din România, în special pe zona traseelor regulate, considerăm că viitorul este reprezentat de transportul ocazional. În timp, numărul turiștilor va crește și infrastructura se va îmbunătăți. Am văzut această creștere an de an. Transportul de convenție s-ar putea plafona. Salariile vor crește atât de mult încât vom fi tot mai neatractivi pentru investitori. Astfel, fabricile nu vor mai fi construite în România. Deja am observat acest trend la unii clienți, care și-au mutat capacitățile de producție în alte țări (Serbia, de exemplu).”
turism.
„Lucrăm cu majoritatea agențiilor
mari din România – Christian Tour, Paralela 45, Eximtur... Transportul ocazional asigură activitatea pentru 9-10 luni pe an”, a arătat Cosmin Costache, director general CFL.
Piața de incoming crește de la an la an, fiind realizate tururi în România, iar solicitările turiștilor străini includ un transport confortabil și sigur.
și, tocmai de aceea, țintim clienți care apreciază serviciile de transport de calitate. Doar așa putem plăti șoferii la un nivel care să asigure fidelizarea lor”, a explicat directorul general CFL.
„Toate mașinile au GPS și camere și clienții noștri pot urmări modul de desfășurare a transportului în timp real. Sunt condiții foarte dure la anu- miți clienți. De exemplu, dacă tempe- ratura scade sub un anumit grad, la prima abatere nu se plătește cursa, iar la a doua apar penalizări. De aseme- nea, fiecare minut de întârziere duce la penalizări. Vechimea parcului de maxim 10 ani, ITP realizat doar la RAR, distanță mare între scaune sunt alte solicitări la care trebuie să dăm curs”, a explicat Cosmin Costache.
„Am decis ca flota noastră pentru transport turistic și de convenție să nu aibă autovehicule care să depășească 10 ani vechime. De la an la an, res- tricțiile sunt tot mai mari pentru auto- carele vechi în Europa, iar România va urma acest trend (București, Cluj, Timișoara sunt primele orașe care fac pași în acest sens)”, a precizat Cosmin Costache.
Pentru anul acesta, CFL este în discuții avansate cu agenții de turism străine, pentru a asigura transportul grupurilor prin Europa.
Tarifele corecte rezolvă problema șoferilor
„Vom achiziționa autocare și acestea vor opera, 6-7 luni pe an, în Europa. Și pe acest segment, ofertele trebuie studiate cu atenție, existând diferențe foarte mari. Cea mai mare provocare o reprezintă șoferii, care trebuie să știe cel puțin engleză”, a completat Cosmin Costache.
Pentru CFL, viitorul este legat, în primul rând, de turism, iar transportul de convenție se concentrează doar pe clienții „pretențioși”.
Strategia CFL este clară – asigu- rarea unor servicii de transport de cali- tate, printr-o flotă nouă și șoferi bine pregătiți și motivați. În aceste condiții, vânzarea serviciilor la tarife corecte (peste media pieței) devine esențială.
Transport de convenție – noua abordare
„Vom dezvolta transportul turistic și, totodată, țintim clienți (fabrici) care doresc și își pot permite mașini bune și un nivel ridicat în ceea ce privește calitatea serviciului. Într-un viitor apro- piat, ne așteptăm să apară restricții legate de norma de poluare, inclusiv pe partea de transport de convenție. Nu întâmplător sunt clienți care impun o vechime maximă de 10 ani pentru autovehicule”, a completat Cosmin Costache.
„Contează foarte mult clienții pe care îi abordezi. Sunt mulți care își doresc cât mai ieftin, fără că conteze cât de slab este serviciul de transport. Iar principala problemă este angajatul – un șofer premium va primi un salariu pe măsură. Noi am încercat să plătim șoferii la un nivel superior față de me- dia pieței. Nevoia de șoferi este tot mai greu acoperită, la nivel național,
Nu cu multă vreme în urmă, tariful reprezenta principalul criteriu pentru a accesa contractele de transport pen- tru angajații diferitelor companii. Astăzi, lucrurile sunt mult schimbate.
A apărut un segment premium, iar solicitările la transportul de convenție pot fi destul de greu de îndeplinit. De la obligativitatea purtării centurii de siguranță de către șofer și menținerea unei viteze maxime de 70 km/h, până la temperatură interioară garantată între anumite limite, buton de panică și alte dotări.
CFL își propune să acceseze și un segment aproape inexistent în România – transportul VIP.
martie 2019 .................................................................................................................................................. 57
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  PIAȚĂ ȘI COMPANII




































































   55   56   57   58   59