Page 33 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 33

  auto, având în vedere că nu există trecere la nivel cu calea ferată. Cu cât avem mai multe legături directe între București și Voluntari, cu atât încura- jăm mersul cu mașina personală. Așa- dar, când vor fi rase cele 3 treceri la nivel cu calea ferată ale magistralei 800?
intersecții precum Iancului, Poșta Vitan, Dristor, Sălăjan etc. din cauza diferenței de nivel între șosea și linia de tramvai. Intersecția Calea Dudești cu Mihai Bravu este chiar sub ochii primarului de la Sectorul 3, în fața se- diului primăriei. Nu deranjează cum arata linia de tramvai de pe Dudești? Dar zona de beton dintre linii, precum și zona din exteriorul liniei, acei 20 cm? Traversarea aceleiași intersecții, dinspre Baba Novac spre Vitan, unde se „descleiază” mașina, nu se simte și la nivel înalt? Geamurile de la ma- șina primăriei sunt prea fumurii și nu se vede? Suspensia este „prea hidra-
ulică” și nu se simt gropile? Nu se poate să nu observi și nu are cum să nu te deranjeze.
Probleme și în zona șoselei Industriilor, unde, pe sensul Isovolta- Republica al liniei 103, stațiile de au- tobuz sunt lipsite de trotuare și expul- zează fluxul de călători direct în calea ferată. Ce caută cale ferată să taie pe din două Șoseaua Industriilor pe lungi- me? Nu e suficient că există Gara București Sud? Să elimine calea fe- rată cu pricina și să prelungească linia de tramvai de la terminalul Republica pe Șoseaua Industriilor. Trecerea la nivel cu linia de tramvai economisește timp comparativ cu trecerea la nivel cu calea ferată. Să nu mai zic că sunt «crimă» liniile 143 și 246. Traversând căi ferate, rezultă autobuze supra-aglo- merate”, ne-a semnalat cititorul nostru, în cadrul unei scrisori trimise redacției.
În alt capăt de oraș, în Drumul Tabe- rei, avem șos. Preciziei, bd. Timișoara și Prelungirea Ghencea. Aceste 3 străzi ar putea să comunice între ele, fluidi- zând mult traficul din zonă, ba poate chiar să faciliteze accesul spre Centură. Mai sunt multe exemple negative, din păcate. Cine este în măsură să facă ceva cu siguranță nu a făcut și nici nu pare să-i pese prea mult.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 În București, sunt 44 de treceri la nivel cu calea ferată, dintre care numai 7 au fost reabilitate până în anul 2017. Pentru alte 8 treceri din Capitală, CFR are în derulare un proiect pe fonduri europene destinat modernizării. În cadrul proiectului „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră”, in- clus în POIM 2014-2020, cu finanțare externă nerambursabilă, se vor reabilita 22 de treceri. Proiectul se află în faza întocmirii Studiului de Fezabilitate. Dacă lucrările nu vor fi finalizate anul următor, fondurile europene pot fi transferate în următorul exercițiu financiar european.
Primăria Capitalei nu are nicio atribuție în privința trecerilor la nivel cu calea ferată, acestea aflându-se în administrarea CFR.
Linii de tramvai și „drumuri lipsă”
La cele punctate mai sus de către cititorul nostru, adăugăm și dificultatea cu care se trece prin București prin
aprilie 2019 .................................................................................................................................................. 33
  ACTUALITATE
PUBLICITATE





















































































   31   32   33   34   35