Page 34 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 34

  GRAP International se ocupă
cu reprezentarea societăților
de transport străine pe
teritoriul francez, conform
Legii MACRON. Compania oferă, în plus, consultanță 24 de ore din 24 pentru orice altă problemă pe care cărăușii o pot întâmpina în țările unde se vorbește limba franceză.
 Legea SAVARY,
Începem o serie de articole în care vom trata elemente importante din Legea SAVARY (Legea 2014-790 din 10 iulie 2014), introdusă
în Franța pentru combaterea concurenței sociale neloiale.
Cîntrebări frecvente
ărăușii românii cunosc acest act normativ ca fiind cel care a interzis petrecerea, la bordul
doar odihna zilnică și repausul săptă- mânal redus în vehiculul staționar.
 vehiculului, a timpului destinat odihnei Pascale Care este necesitatea unui
săptămânale. „Fiecare angajator tre- buie să se asigure că organizarea acti- vității șoferilor respectă dispozițiile re- feritoare la perioada normală de odihnă săptămânală”, menționează textul de lege.
Ricaille
act normativ suplimentar, în condițiile în care Regulamentul 561/2006 din 15 martie 2006 este direct aplicabil în statele membre ale UE?
Pedepsele, un an de închisoare și amendă în valoare de 30.000 de euro, sunt, de asemenea, foarte cunoscute operatorilor români de transport.
Articolele 8.8 și 10 din Regula- mentul 561/2006 din 15 martie 2006 definesc condițiile perioadei de odihnă săptămânală normală, dar lasă state- lor membre responsabilitatea de a sta- bili sancțiuni pentru încălcarea acestor obligații.
Iată câteva întrebări frecvente și răspunsurile transmise de autoritățile franceze.
țiunea a fost comisă pe teritoriul unui alt stat membru sau dintr-o țară terță. Regulamentul nu prevede în mod explicit sancțiuni, statele membre fiind în măsură să stabilească norme de incriminare a infracțiunilor comise îm- potriva dispozițiilor sale. Sancțiunile trebuie să fie eficiente, proporționale,
Legea franceză face posibilă ur- mărirea penală și sancționarea anga- jatorilor care nu organizează munca șoferilor, astfel încât odihna săptămâ- nală să nu se realizeze în camion.
Ce prevederi ale Regulamentului 561/2006 din 15 martie 2006 sunt vizate de Articolul 15 din Legea 2014-790 din 10 iulie 2014?
Articolul 8.8 din Regulamentul
descurajante și nediscriminatorii.
Care este data intrării în
561/2006 din 15 martie 2006 le impu- ne conducătorilor auto să realizeze odihna săptămânală normală în afara vehiculului (doar odihna săptămânală redusă și zilnică redusă pot fi realizate de conducătorul auto – care a făcut alegerea – în vehiculul staționar, dotat cu echipament adecvat de dormit).
Ce obligații practice impune această lege conducătorilor auto și transportatorilor, în ceea ce privește odihna săptămânală?
vigoare a legii?
Articolul 10 din regulament, la punctele 2 și 3, prevede:
Prin urmare, noile articole (L. 3313-3 și L. 3315-4-1) sunt aplicabile de la data publicării legii în Jurnalul Oficial din 11 iulie 2014.
• că societățile de transport orga- nizează activitatea șoferilor astfel încât să poată respecta regulile privind timpii de conducere și de odihnă;
Angajatorii trebuie să se asigure că șoferii pot respecta obligația de a-și lua odihna săptămânală normală în afara vehiculului. În caz contrar, pe- deapsa angajatorului constă într-un an de închisoare și o amendă de 30.000 de euro. Dispozițiile sunt intro- duse în Codul de Transport, în artico- lele L. 3313-3 (obligația privind orga- nizarea de către angajatori) și L. 3315-4-1 (sancționarea angajatorilor).
Legea se aplică în Franța conducătorilor auto străini?
Legea se aplică în Franța, indife-
• că societățile oferă instrucțiuni corespunzătoare conducătorilor auto și efectuează controale regulate pen- tru a asigura respectarea acestor re- glementări;
rent de naționalitatea șoferului, anga- jatorului sau statul de înmatriculare a vehiculului.
• principiul răspunderii angajato- rului pentru infracțiunile săvârșite de conducătorul auto, chiar dacă infrac-
Legea se aplică transporturilor care intră sub incidența domeniului de aplicare al reglementărilor AETR? Da.
Legea din 10 iulie 2014 reamin- tește obligația prin Regulamentul 561/2006 din 15 martie 2006, privind odihna săptămânală în afara vehicu- lului. Nu creează constrângeri supli- mentare și nu prevede nicio sancțiune împotriva lor.
Articolul 15 din Legea 2014-790 din 10 iulie 2014 (articolele L. 3313-3 și L. 3315-4-1 din Codul transportu- rilor) nu prevede norme de punere în aplicare. De asemenea, nu prevede întârzieri privind intrarea în vigoare.
 Care sunt obiectivele
acestei măsuri?
(Va urma)
Legea are în vedere asigurarea unor condiții decente de viață pentru șoferi, indiferent de situație sau de locul lor de reședință. Autoritățile franceze menționează că Regulamentul nr. 561/2006 din 15 martie 2006 permite
Pascale RICAILLE
34 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
office@grap.eu.com Contact limba română Adrian Gegiu: 0033.645.666.694
CONSULTANȚĂ




















































   32   33   34   35   36