Page 46 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 46

ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT
TRENUL, o soluție din
 ce în ce mai sigură
 Specializată în soluții moderne de transport rutier încă de la înființare, Routier European Transport și-a deschis, în urmă cu câțiva ani, un depozit propriu în Cluj pentru ca, la începutul lui
018, să se lanseze, oficial, în domeniul furnizorilor de servicii intermodale. Bilanțul făcut la un an de activitate pe acest segment arată cel puțin interesant. Cifra de afaceri generată de transportul
2R
compania clujeană. Și este în creștere...
intermodal a depășit 50% din veniturile totale înregistrate de
outier European Transport lansa, în luna ianuarie 2018, serviciul de transport intermo-
LOGISTICĂ
 dal, după o serie de teste realizate în decursul anului 2017. La baza deciziei managementului companiei stăteau cerințele partenerilor. „Am testat servi- ciul de transport intermodal pe parcur- sul mai multor luni, iar rezultatele au fost pozitive. În ianuarie 2018, am de- cis să începem să operăm un tren de- dicat companiei noastre”, ne-a explicat Adrian Petrișor, business development manager Routier European Transport.
România – Germania pe șine
Concret, terminalele sunt localizate în Curtici (România) și, respectiv, în Köln (Germania). „Am ales Germania datorită faptului că este o economie puternică, iar fluxurile de marfă dintre România și această țară sunt impor- tante. Ne-am focusat pe partea de vest a Germaniei (bazinul Ruhr) și pe o rază de 100-300 km în Belgia, Olanda și în nordul Franței”, a precizat Adrian Petrișor.
Adrian Petrișor, business development manager Routier European Transport:
    De menționat că flota companiei de trailere mega și cutii mobile utilizate pe acest segment se ridică astăzi la 300 de unități, la care se adaugă par- cul de 55 de capete tractor (având o vârstă medie de 3 ani) utilizate în ac- tivități de transport internațional.
„Am demarat activitatea de transport intermodal pe baza
 Decizia de a avea un tren dedicat, în fiecare săptămână, a atras după sine și responsabilitatea de a-l umple pe ambele direcții, pe care compania și-a asumat-o. „Am plecat de la 2-3 clienți ancoră, anul trecut, care au stat la baza organizării trenului dedicat, pentru ca, ulterior, să adăugăm alți clienți în portofoliu.” Astfel, din aprilie 2018, s-a ajuns la două round trip-uri România – Germania, pentru ca, în prezent, Routier European Transport
schimbat modul de business al firmei, pentru că transportul intermodal presupune un alt tip de organizare.”
testărilor – learning by doing. Nu a fost ușor! Am făcut și greșeli inerente procesului de învățare, dar lucrurile au evoluat bine. Am
să opereze 5 astfel de curse săptă- mânal. Compania a câștigat mult la capitolul flexibilitate, în condițiile în care fiecare dintre cele 5 trenuri este share-uit cu un partener, Routier în- cărcând 70 de unități/sens/săptămână. „Ne propunem ca, în a doua parte a acestui an, să creștem frecvența la 6 plecări pe săptămână, în paralel cu majorarea volumului alocat pe fiecare
tren”, a menționat reprezentantul Routier European Transport, adău- gând că livrările către destinatarii finali se fac, la capetele de linie, din termi- nale, cu tracționiști parteneri, în cea mai mare parte români. „Ca termene de livrare, încercăm să ne apropiem cât mai mult de cele valabile în cazul transportului rutier. Realizăm livrări într-o perioadă de 4-5 zile în Germania
46 .................................................................................................................................................... aprilie 2019













































































   44   45   46   47   48