Page 68 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 68

Cum să transmitem
De ce avem nevoie să transmitem încredere angajaților? Poți face un mic exercițiu de observare a ceea ce înseamnă încrederea ta într-un anumit restaurant, colaborator, coleg, doctor etc. Face diferența, nu?
 îÎncredere angajaților?
  ncrederea angajaților în firmă in- ce probleme întâmpină pe traseu, da- fluențează modul de desfășurare că au sugestii de care ar putea bene- a activității, implicarea, comporta- ficia firma etc. Răspunsurile lor sunt
Andreea Gheorghe
 mentul angajatului, imaginea firmei valoroase pentru că putem extrage
(pentru colaboratori, clienți, potențiali angajați). Altfel spus, încrederea gene- rează motivație, implicare și producti- vitate. Studiile arată că persoanele care au un nivel de încredere ridicat în organizație și în echipa alături de ca- re lucrează au mai multe șanse să fie motivate și mulțumite de munca lor.
nevoile, putem observa cum se schim- bă motivația, putem avea control. Bineînțeles, totodată transmitem și încredere că părerea lui contează.
Oamenii sunt capabili de lucruri extraordinare atunci când primesc suport, fie el și doar moral.
Responsabilizarea îi face pe an- gajați să simtă că ei contribuie, în mod personal, la succesul/eșecul orga- nizației. Acțiunile lor vor fi pentru a-și atinge obiectivele specifice, chiar dacă acest lucru înseamnă depășirea unor dificultăți. Responsabilizarea produce asumare, așadar, putem vorbi de o atenție sporită și de concentrare.
2. Menține personalul cât se poate de responsabilizat.
CONSULTANȚĂ
Cuvintele înseamnă foarte mult și au un puternic impact emoțional, inclusiv la locul de muncă.
poți rămâne la fel ca acum 10, 15 ani. Cu alte cuvinte, vorbim de adaptare.
Profită de prima ocazie când anga- jatul ajunge într-o situație care îl poate face să se simtă nesigur și susține-l prin cuvinte și fapte. Îi poți spune: „Te susțin. Sunt de partea ta. Iată ce îți propun... De ce ai avea nevoie?”
3. Evidențiază scopul firmei prin- tr-un obiectiv comun.
Se spune că nevoia unui angajat este siguranța locului de muncă. Sigur că a rămas această nevoie, dar reali- tatea din firmele noastre pare să o contrazică; angajații, în special șoferii, pleacă, își schimbă cu ușurință locul de muncă. Așadar, vorbim de actua- lizarea nevoilor.
De asemenea, când încercăm să transmitem un mesaj sau să încurajăm pe cineva: „am încredere că vei reuși!”. În acest fel, trasăm și un transfer de responsabilitate către celălalt: anga- jatul se simte oarecum responsabil să facă acel lucru tocmai pentru a nu trăda încrederea cu care a fost investit de manager!
De exemplu: transportul în sigu- ranță și în condiții optime al pasa- gerilor.
Acțiuni care contează
De unde are managerul resurse și energie să susțină fiecare angajat? El nu primește susținere de la nimeni! Nici legile nu prea sunt în favoarea lui, nici instituțiile nu îl ajută...
1. Întreabă angajații...
Dacă ai ajuns până aici, resursele tale sunt inepuizabile. Tot în tine se află puterea, trebuie doar să o activezi. Cum? Prin educarea comportamentu- lui și a gândirii.
Dacă el, ca șofer, este mulțumit, cum se înțelege cu colegii, cu dispe- cerii, dacă sunt probleme cu pasagerii,
În final...
4. Fii un exemplu de urmat: com- portamental, competență și aparență.
5. Fii accesibil/deschis, astfel încât angajatul să poată veni cu o problemă, preocupare sau sugestie fără teamă. Pentru personal acest lucru înseamnă siguranță și încredere.
Poate te întrebi de ce să schimbi ceva în firma ta, dacă totul merge bine și ai ajuns până aici?
Pentru că totul este în mișcare, an- gajații se schimbă, nevoile lor se schim- bă, societatea se schimbă, iar tu nu
Ceva trebuie sa-i țină pe oameni pe loc, iar aceste nevoi sunt: recu- noașterea, aprecierea și o bună co- municare.
68 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
Încrederea în tine, ca manager, este ceea ce îi va motiva pe angajați să rămână concentrați pentru un o- biectiv comun. Arată că ești un bun profesionist, că știi exact ce ai de făcut și că știi ce vrei de la angajații tăi.
 Andreea GHEORGHE
psiholog specializat în psihologia transporturilor gheorghe.andreeaioana@yahoo.com

































































   66   67   68   69   70