Page 67 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 67

OUG pentru
ridesharing, oprită
de proteste
doptarea de către Guvern a Ordonanței de Urgență (OUG)
AM
de mașini în Piața Victoriei din București.
pregătită de vicepremierul Daniel Suciu pentru reglementarea
activității de ridesharing a fost oprită de asociațiile
transportatorilor de persoane, cu noi proteste, la care au adus mii
ii de taximetriști, de la mai multe asociații (printre care COTAR, FNCOTR, FORT,
Uber: „Am schimbat modul în care operăm”
 CNTR și ADTI), precum și PFA au ve- nit cu mașinile din toată țara la București și au „asediat” Guvernul. „Ce- rem renunțarea la OUG pentru le- galizarea pirateriei în transportul rutier de persoane. Nu înțelegem de ce un vicepremier îi asigură pe «pirați» că le va rezolva problema și explică drept necesitate legiferarea prin ordonanță de urgență, motivând urgența prin faptul că Președintele României retrimite legile Parlamentului, pentru modifica- re”, reclamă Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).
Compania americană susține că poate continua activitatea în Cluj-Napoca. „Decizia este dezamăgitoare, însă dorim să-i asigurăm pe pasagerii și pe șoferii parteneri care se bazează pe Uber în Cluj că aplicația poate continua să funcționeze. Între timp, am schimbat modul în care operăm, iar, în prezent, lucrăm doar cu operatori de transport autorizați”, au transmis reprezentanții companiei Uber.
Reprezentanții COTAR îl acuză pe Daniel Suciu, noul vicepremier și mi- nistru al Dezvoltării, că s-a ocupat direct de construirea cadrului legislativ – așa cum singur a declarat – pentru menți- nerea pe piață a platformelor de ride- sharing. „Aceste platforme fac de mai mulți ani transport ilegal, neautorizat și nefiscalizat, iar protestul nostru este împotriva acestor practici deja aflate la vedere. Chiar dacă se dorește intrarea în legalitate a unor noi forme de trans- port rutier de persoane, acest lucru nu se poate face decât cu respectarea le- gislației în vigoare. Prin OUG, Guvernul trece peste orice lege din această țară.
Eliminarea sintagmei „în mod repetat” mai așteaptă
Uber, interzisă la Cluj-Napoca
Nu există nicio urgență reală care să justifice o astfel de ordonanță”, a declarat Teodor Pesteleu, președintele COTAR – CNTR – filiala Timiș.
care a eliminat din legea taximetriei sintagma „în mod repetat”, astfel încât cei prinși că fac transport ilegal să fie sancționați încă de la prima abatere, cu amenzi de până la 5.000 de lei. Numai că prevederea va intra în vigoare abia peste 60 de zile.
„Dacă se dorește un transport alternativ, acceptăm să fie un capitol distinct în Legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autori- zarea, fiscalizarea și controlul autori- tăților în drept, precum și un număr limitat de mașini, ca și noi. Dar modifi- carea legislativă să se facă în Par- lamentul României, trecând prin toate etapele de legiferare, nu prin OUG”, mai arată reprezentantul COTAR.
Între timp, instanțele de judecată au interzis activitatea companiei Uber la Cluj-Napoca, iar decizia este așteptată și în alte orașe din țară. „Curtea de Apel Cluj dispune încetarea și interzicerea practicilor de concu- rență neloială desfășurate de pârâta Uber Systems România, constând în furnizarea de servicii de suport, refe- ritoare la verificarea documentației prezentate de furnizori și a stării au- tovehiculului, precum și în sesiuni de informare a furnizorilor care doresc să utilizeze aplicația Uber. (...) Decizia este definitivă și executorie”.
Amintim că Guvernul a emis, deja, la sfârșitul lunii martie, OUG 21, prin
Foto: Jean-Mihai PÂLȘU
mai 2019 ...................................................................................................................................................... 67
Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, care a deschis, în 2016, procesul împotriva Uber la Cluj-Napoca, a transmis, printr-un comunicat: „După precizările făcute în speța Uber la nivel european, prin decizia, de la finalul anului 2017, a CJUE, iată că și instan- țele de judecată din România califică activitatea Uber ca fiind aceea a unui transportator care realizează activități de transport fără deținerea de autorizații legale în acest sens”.
 Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
  ACTUALITATE








































































   65   66   67   68   69