Page 38 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 38

INFRASTRUCTURĂ Autostrada Comarnic-
 BCrașov, în lucru
 Lucrările de construire a Autostrăzii Comarnic-Brașov au început cu sectorul Predeal-Cristian, de 6 km, parte a Lotului 2, la care se adaugă drumul de legătură către acesta, de 3,7 km.
onstructorul acestui sector, Alpenside-Specialist Consult- ing, și-a amenajat organiza-
 rea de șantier cu o săptămână îna- intea semnării contractului. Muncitorii au făcut decopertări și au creat dru- murile tehnologice și depozitele de materiale. Contractul a fost parafat, la fața locului, de directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc. „Am deschis, oficial, șantierul pentru construirea acestui obiectiv, dar și pentru drumul de legătură la profil de autostradă, care asigură des- cărcarea traficului rutier spre muni- cipiul Brașov. Este un moment mult așteptat de români, iar de aceea acce- lerez procedurile. Am încredere în con- structorul român care se ocupă de acest proiect și voi monitoriza activi- tatea din teren, astfel încât să nu exis- te nicio întârziere”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.
API: „Acest ciot nu rezolvă traficul infernal de pe Valea Prahovei”
investiții este „un exemplu clasic de neputință și tergiversări” timp de patru ani. Astfel, licitația a fost lansată în iulie 2015, contractul a fost semnat abia în octombrie 2017 cu Alpenside – „adică Straco în alte haine” – iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în aprilie 2018. „Sunt 4 ani (!!!) de chin, pentru câțiva kilometri de drum la câmpie. Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată, avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continua- re blocat de birocrație (exproprieri, re- locări utilități) și incompetență!”, atrage atenția API.
ACTUALITATE
Această porțiune din Lotul 2 al Au- tostrăzii Comarnic-Brașov este cuprin- să între km 162 și 168, iar valoarea contractului, cu tot cu drumul de legă- tură, este de 202,2 milioane de lei. Suma este defalcată astfel: Organis- mul Intermediar pentru Transport acor- dă o finanțare nerambursabilă de 132,6 milioane de lei – valoarea eli- gibilă nerambursabilă din FEDR; va- loarea totală eligibilă – 156 de milioane de lei, valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului – 23,4 milioane de lei, valoarea neeligibilă, inclusiv TVA – 46,3 milioane de lei.
Asociația Pro Infrastructura averti- zează, însă, că „tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov; nu influ- ențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei”. Reprezentanții API amintesc că implementarea noii
 38 ...................................................................................................................................................... iunie 2019
Separat de acest contract, Guver- nul, prin Comisia Națională de Strate- gie și Prognoză (CNSP), încearcă să construiască restul Autostrăzii Ploiești- Brașov prin parteneriat public-privat (PPP). În acest moment, în cursă a rămas, însă, doar asocierea formată din companiile China Communications Construction Company (China) și Makyol İnşaat Sanayi Turizm (Turcia).























































































   36   37   38   39   40