Page 15 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 15

   ACC Stop & Go oferă șoferilor posibilitatea de a menține „pilotul automat” chiar și în situațiile de trafic intens, ambuteiaje și chiar trafic urban. Astfel, cu noua generație de MAN ACC, camionul încetinește și, chiar, oprește în spatele vehiculului din față, păstrând în mod automat distanța corectă față de acesta. În cazul opririlor complete ce durează mai mult de două secunde, repunerea în mișcare a camionului se realizează prin simpla atingere a pedalei de accelerație sau apăsarea unui buton de pe volan.
 Sistemul de camere 360°, precum și cel de asistență pentru viraje la dreapta, au un impact semnificativ pentru creșterea siguranței.
de distribuție par ideale pentru noul motor.
DP – un nou mod de a conduce
În timpul sesiunii de drive-test, am apreciat foarte mult o altă premieră lansată de MAN. „DP” reprezintă un mod de a conduce mai agil. Practic, având la dispoziție cele două opțiuni „D”, respectiv „DP”, conducătorul auto se poate adapta mai bine la condițiile drumului și la trafic.
Nu este nici un secret faptul că traficul în localități (inclusiv în orașele mici și chiar în zona rurală) a devenit tot mai aglomerat. Astfel, nevoia de a pătrunde în intersecții și a trece de acestea cât mai repede se acutizează. Iar selectarea DP... chiar face diferen- ța. Pe scurt, selectând această nouă poziție, șoferul are la dispoziție un camion capabil să dezvolte viteza mult mai repede. Senzația este ca și cum, dintr-odată, conduci un alt camion, cu un motor mult mai puternic. DP repre- zintă un ajutor pe care șoferii îl vor aprecia în intersecții, curbe sau zone cu rampe și, bineînțeles, în zonele off- road, cum ar fi șantierele.
Sigur, ne putem întreba dacă noul mod de conducere nu va afecta con- sumul de carburant. Evident că, utili- zând DP, nu poți obține aceleași con-
sumuri ca în poziția standard D. Însă sunt anumite momente în care con- sumul nu reprezintă cel mai important aspect. În principiu, discutăm de si- tuații scurte ca distanță, însă mari con- sumatoare de timp. Iar, astăzi, timpul de conducere poate fi considerat prin- cipala resursă a șoferului și, în același timp, a companiei de transport. Utiliza- rea corectă a celor două moduri, DP și D, ar putea chiar să însemne o creș- tere, în materie de productivitate și eficiență.
Radu BORCESCU
München, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.ro
  august 2019 ................................................................................................................................................ 15
 CAMIOANE ȘI SERVICII























































































   13   14   15   16   17