Page 14 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 14

   Noul motor MAN D15
• Standard emisii: Euro 6 Step D • Număr cilindri: 6 în linie
• Cilindree: 9 l
• Puteri: 330, 360 și 400 CP
• Puterea maximă este atinsă la 1.800 rpm
• Cuplu maxim: 1.600 Nm (1.000- 1.400 rpm), 1.700 Nm (1.000-1.400 rpm), respectiv 1.800 Nm (1.000- 1.500 rpm)
• Turație min. la ralanti: 600 rpm
• Masa motorului: aprox. 860 kg
• Putere maximă frână de motor cu EVBec: 200 kW
• Putere maximă frână de motor cu turbo EVBec: 330, 330, respectiv 350 kW.
  compresorul de aer este dotat cu sistem de optimizare a consumului de energie, sistem modular de post-tra- tare a gazelor de eșapament...
Motoarele D26 au primit noi puteri. Astfel, D26 este disponibil în trei va- riante, de 430, 470, respectiv 510 CP. Cuplul maxim s-a majorat cu 100 Nm.
Bineînțeles, toate motoarele asigu- ră standardul Euro 6 Step D.
Noul motor de 9 l
MAN D15 este noul motor de 9 l dezvoltat de producătorul german. Poate echipa modelele TGX și TGS și asigură o plajă de puteri (și, implicit, utilizări) mai slab acoperită în trecut – de la 330 CP și 1.600 Nm, până la 400 CP și 1.800 Nm. D15 utilizează tehnologia SCR, fără EGR.
Principalele avantaje aduse de noul motor sunt reducerea masei cu 230 kg față de MAN D20 (modelul de motor pe care îl înlocuiește) și, toto- dată, o scădere a consumului de car- burant.
D15 dispune de o pompă de răcire cu debit variabil și un alternator cu sistem de management inteligent. Sis- temul common rail asigură o presiune a injecției de până la 2.500 bar (crește eficiența arderii). Compresorul, cu un singur cilindru pentru aer, dispune de un sistem de optimizare a consumului de energie (ESS), sau se poate opta pentru varianta cu un singur cilindru,
compresorul putând fi închis, sau va- rianta cu doi cilindri și sistem ESS.
De asemenea, sistemul de filtrare a carburantului a fost îmbunătățit. Pro- cesul are loc în două etape și are ca efect creșterea fiabilității și a duratei de utilizare a filtrelor.
Din punct de vedere al ariei de utilizare, MAN D15 pare ideal pentru operațiuni de transport cu încărcături parțiale, sau acolo unde apar variații importante de masă transportată pe parcursul cursei. În plus, câștigul în materie de masă utilă reprezintă un avantaj important. Astfel, cisternele, silozurile, transportul în construcții (basculante și mixere de beton), colec- tarea deșeurilor, precum și operațiunile
 14 .................................................................................................................................................. august 2019
CAMIOANE ȘI SERVICII













































































   12   13   14   15   16