Page 13 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 13

  rulare și previne activ părăsirea ne- intenționată a acesteia. Strategia MAN a fost aceea de a seta sistemul astfel încât șoferul să nu îl conștientizeze decât în momentele în care camionul este pe punctul de a părăsi banda. În această situație, sistemul corectează poziția camionului, aducându-l pe cen- trul benzii. Practic, volanul se mișcă singur, însă cu o forță care permite șoferului să intervină pentru a contra- cara acțiunea, dacă dorește acest lucru. Sistemul nu este o premieră în lumea camioanelor, însă interesant este modul în care MAN l-a setat –
șoferii nu vor simți existența LRA decât atunci când sunt pe punctul de a comite o greșeală/neatenție. Am apre- ciat și faptul că sistemul detectează vehicule parcate în apropierea benzii, sau care ocupă puțin din bandă, acti- vându-se pentru a menține camionul cât mai aproape de linia de demarcație din stânga a benzii. Bineînțeles, LRA este dependent de marcajele șoselei. Așa că...
ACC cu funcția Stop-and-Go re- prezintă un alt sistem ce va fi, cu si- guranță, foarte apreciat de șoferii prinși în ambuteiaje.
Noua familie de motoare
2019 a adus și o importantă opti- mizare pentru toată familia de motoare MAN: sistemul de filtrare a carburan- tului și sistemul common rail au fost îmbunătățite, componentele sistemului de răcire sunt controlate electronic,
  DP – un mod mai agil de a conduce:
• Strategie de schimbare a treptelor pentru a asigura viteză medie crescută
• Schimbări mai rapide ale treptelor de viteză
• Schimbări ale treptelor la turații mai ridicate
• Creșterea mai rapidă a vitezei
• Selectarea unei trepte inferioare de viteză la kickdown.
 august 2019 ................................................................................................................................................ 13
 CAMIOANE ȘI SERVICII






















































































   11   12   13   14   15