Page 56 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 56

 AUTOBUZE ELECTRICE SOR, PENTRU BRAȘOV
 Compania SOR fost desemnată câștigătoarea licitației de 32 de autobuze electrice pentru Primăria Brașov. Autobuzele propuse pentru achiziție sunt SOR ENS 12 Electric, cu podea complet coborâtă, 35 de locuri pe scaune și o capacitate totală de până la 102 locuri, cumulat pe scaune și în picioare. Autobuzul dispune de rampă de acces persoane cu dizabilități, iar motorizarea este asigurată de un motor asincron de 180 kW. Acumulatorii de tracțiune au o capacitate totală de 263 kWh, care
asigură o autonomie de peste 200 de kilometri. Autobuzele SOR ENS 12 Electric sunt dotate cu sisteme de ventilație și aer condiționat. SOR este la cel de-al doilea contract de furnizare de autobuze electrice în România, primul fiind pentru Primăria Turda, unde au fost livrate primele unități.
    EUROLINES ROMÂNIA, TRANSFER LA DER TOURISTIK
Eurolines va ceda către DER Touristik Group, parte a grupului german REWE, toate activitățile de turism – turoperare, retail, business travel și incoming – care, în acest moment, se derulează pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel). Tranzacția, care a fost semnată de cele două grupuri din România și Germania și aprobată și de Consiliul Concurenței, urmează să se materializeze în toamna acestui an. Activitățile de turoperare, retail, business travel și incoming ale Eurolines vor fi transferate de pe companiile Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel pe firma Travel Brands, deținută, în acest moment, tot de Eurolines. După acest transfer, firma Travel Brands va fi preluată de Exim Holding, cu sediul în Praga, parte a Grupului DER Touristik. Toți angajații și toate sediile vor fi păstrate și absolut toți clienții actuali vor fi deserviți, în continuare, de aceiași colaboratori, cu aceleași date de contact și în aceleași locații ca în
prezent. Cum s-a întâmplat și până acum, agențiile companiei Travel Brands vor comercializa atât produsele Grupului DER Touristik (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen etc.), cât și produsele altor 45 de turoperatori germani și români, precum și bilete de avion și autocar, păstrându-și și în viitor caracterul de Travel Hypermarket.
20%, REZERVĂRI DIN STRĂINĂTATE
Circa 20% dintre turiștii care intră pe platforma de rezervări bilete de autocar mementobus.com sunt din afara României, arată o analiză a companiei de transport Memento Bus, parte a grupului Memento Group, care include și turoperatorul Christian Tour. Cele mai multe rezervări din străinătate vin din Marea Britanie, Italia, Germania, Spania, dar există rezervări și din Statele Unite ale Americii și Franța. Cele mai accesate rute sunt Brașov-Sibiu și Brașov-Cluj, cu plecare din București, iar rezervarea se face cu una-două săptămâni înainte, spre deosebire de călătorul român, care, de cele mai multe ori, își cumpără biletul de autocar cu o zi-două înainte de data plecării. Potrivit analizei, tinerii
(25-34 de ani) reprezintă principala categorie care călătorește cu autocarul. Procentul acestora se ridică la 43% din total, fiind urmați de cei din categoria de vârstă 35-44 de ani, în proporție de 23,5%. În ceea ce privește împărțirea pe sexe, femeile și bărbații călătoresc cu autocarul în egală măsură.
RADARE DIN MAȘINI NEINSCRIPȚIONATE
Curtea Constituțională a respins, în luna iulie, pentru a doua oară, modificarea Codului rutier adoptată în Parlament, în 14 mai, prin care Poliției îi era interzis să utilizeze dispozitivele de măsurare a vitezei din autovehicule care nu au înscrisurile Poliției și nu sunt amplasate în locuri vizibile. Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi. Așadar, radarele aflate în vehicule neinscripționate sunt legale.
PRELUNGIREA JUDEȚENELOR, ATACATĂ LA CCR
Avocatul Poporului, Renate Weber, a atacat la Curtea Constituțională a României (CCR), în data de 7 august, prelungirea cu 4 ani, până la
30 iunie 2023, a valabilității programelor de transport județean, ce fusese aprobată de Guvernul Dăncilă, prin
OUG 51/2019, în 25 iunie a.c. și publicată în Monitorul Oficial trei zile mai târziu, în 28 iunie. Principalul argument al sesizării transmise CCR este faptul că prelungirea trebuia adoptată de Parlament, nu de Guvern, dar și faptul că au fost eliminate subvențiile acordate elevilor și pensionarilor. „Eliminarea serviciilor de transport rutier județean de persoane, contra cost, din sfera serviciilor publice, pe calea unei ordonanțe de urgență, echivalează cu renunțarea Statului la una din trăsăturile sale fundamentale, și anume statul social, precum și la obligația acestuia de a asigura cetățenilor săi un nivel de trai decent, având implicații, în cascadă, asupra întregului cadru de reglementare referitor la actele normative cu caracter social și bazate pe solidaritatea socială”, precizează Avocatul Poporului.
  56 .................................................................................................................................................. august 2019
ȘTIRI


















































































   54   55   56   57   58