Page 35 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 35

    Alin Dicu
Din păcate, uneori, chiar societățile de asigurare contribuie la „deruta” ce apare în piață.
Reducere de costuri la asigurări
Din dorința/nevoia de a maximiza profitabilitatea, sunt companii care decid, cel puțin pe o perioadă deter- minată de timp, să renunțe la anumite asigurări, sau să achiziționeze pache- te mai ieftine. Inclusiv companiile mari recurg, uneori, la asemenea măsuri.
„Din punctul meu de vedere, nu ar trebui să se recurgă la o asemenea abordare. Asigurarea nu este un cost, ci un instrument de protecție. Dacă îmi pasă de activele și de compania mea, aleg să le protejez cât mai corect. Nu cred că reprezintă o decizie corectă să faci economie de 150 de euro per camion și să riști un business de milioane de euro”, a comentat Alin Dicu.
Specialiștii pe zona de asigurări au arătat că asigurările aferente activității de transport ar trebui să se situeze la 3,5% din costurile totale și pot ajunge la 4,5%.
„Pentru un transportator, pachetul minim de asigurări include RCA, în jur de 1.500 euro pentru un camion, CMR, aproximativ 500 euro/camion și CASCO, pe care unii decid să nu îl facă, adică 1.000 euro/camion. Opțio- nal, se pot alege produse adiționale, însumând încă 500 euro”, a arătat Remus Nistor.
Deși lucrurile par clare la prima vedere, piața de transport din România este departe de a fi atins o linie consecventă.
„Din perspectiva clientului, acești 3,5% reprezintă o cheltuială, dacă nu are daune. Atunci când apare o dau- nă, să spunem, de 50% din ceea ce produce camionul... nu mai este o cheltuială”, a completat Mihai Ileni.
Remus Nistor
Totuși, crearea unui buget bine di- mensionat pentru asigurări și menți- nerea acestuia în fiecare an ar trebui să reprezinte o normalitate, și nu un lux pe care și-l permit doar câțiva.
„3,5% din cifra de afaceri a unei companii de transport, care, să spu- nem, are 100 de camioane, trebuie să îi permită să achiziționeze un pa- chet de asigurări care să protejeze compania în adevăratul sens al cu- vântului”, a precizat Alin Dicu.
Însă, bineînțeles, pentru a atinge bugetul corect pentru asigurări, este nevoie de tarife de transport suficient
Mihai Ileni
de mari. Pentru a acoperi corect toate costurile (inclusiv cele legate de asi- gurări), consultanții vorbesc despre un tarif minim de 1,7 euro/km, care este accesat, astăzi, de către compa- niile din vest, însă nu și de către cele din România.
În aceste condiții, „normalitatea” reprezintă, în continuare, o țintă depăr- tată. Sau, poate, o nouă abordare în viitoarele negocieri cu clienții, benefi- ciarii transportului.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 35
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
PUBLICITATE














































































   33   34   35   36   37