Page 34 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 34

Saving la
asigurări?!
Prinse între presiunea pe tarife exercitată de clienți și costurile în creștere, firmele de transport caută, permanent, metode de economisire. Nu puține companii (chiar și unele mari) au recurs inclusiv la „saving la asigurări”. O mișcare ce poate crește profitabilitatea, însă... seamănă cu un joc la ruletă.
  A sigurările reprezintă un aspect important în activitatea unei companii de transport și, având în vedere că bugetul aferent acestora depășește 3% din costurile totale... Te întrebi: ce sunt asigurările
– costuri, investiții sau normalitate?
Corect și complet asigurat
Cum se asigură companiile româ- nești? În mare măsură, depinde de disponibilitatea companiilor de trans- port, de dorința acestora de a achizi- ționa instrumente de protecție.
„În principal, trebuie să ne gândim să ne asigurăm activele și asta în- seamnă un contract de asigurare pentru a conserva patrimoniul (flota, proprietatea). În al doilea rând, este nevoie de o asigurare de răspundere civilă generală, pentru prejudicii pe care le putem provoca terților, dar nu prejudicii ce rezultă dintr-un contract, ci, efectiv, cele civile. De exemplu, pentru posibila situație când șoferul nostru este la locul de descărcare și, poate, aruncă țigara și dă foc halei (prejudiciile pot fi foarte mari). Șoferul fiind reprezentant al firmei, aceasta este responsabilă pentru acțiunile lui. În al treilea rând, discutăm de răspun-
dere contractuală, în funcție de ser- viciile prestate – pentru transport avem CMR. Acestea sunt cele trei capitole principale de asigurare: general liability – tot ce pot greși angajații noștri cât sunt în timpul muncii; activele noastre – prin contracte de asigurare flotă și proprietăți; și tot ce înseamnă răspun- dere contractuală”, a explicat Alin Dicu, branch manager Asko Assekuranz Broker de Asigurare.
În plus, asigurările pot deveni și instrument pentru motivarea anga- jaților.
„În contextul căutării de noi argu- mente pentru motivarea șoferilor, merită să adăugăm și partea de pro- tecție a conducătorilor auto, pe asigu- rarea de accidente ce pot avea loc în orele de program, și nu numai. Asigu- rarea de grup, în caz de accident, este un produs pe care îl recomand. Pro- dusul are costuri foarte mici, dar este util și necesar și poate motiva, toto- dată, angajații, care s-ar simți, astfel, mai protejați. Prin acest produs, sunt acoperite costurile medicale ce ar putea apărea. În cazul unui accident, șoferul poate să sufere și să aibă, inclusiv, traume psihice. De exemplu, șoferul sare de pe scară și își rupe piciorul... Asigurarea de grup în cazul unui accident acoperă costurile de re-
cuperare”, a arătat Remus Nistor, manager Wiass Romania.
Asigurările pot fi privite ca un mijloc de motivare a angajaților, beneficiile putând fi resimțite de șoferi, precum și de familiile acestora.
„Conștientizarea acestor beneficii cade, în primul rând, în sarcina patro- nilor. În general, șoferii sunt atenți la banii pe care îi primesc în mână și conștientizează problemele doar atunci când se confruntă cu ele”, a spus Mihai Ileni, sales manager Lutz Romania.
CMR nerespectat, în topul greșelilor
Pe zona asigurărilor, cele mai frec- vente greșeli sunt legate de înțe- legerea CMR-ului.
„Greșeala apare atunci când be- neficiarul și transportatorul au impresia că o comandă de transport sau un contract devine lege a părților. Con- venția CMR are întotdeauna aplica- bilitate și anulează orice clauză agrea- tă de părți, în măsura în care acea clauză contravine convenției”, a pre- cizat Alin Dicu.
De altfel, acest aspect a fost tratat în mai multe rânduri, inclusiv în ediții trecute ale revistei Ziua Cargo.
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 34............................................................................................................................................ septembrie 2019















































































   32   33   34   35   36