Page 36 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 36

CLIENȚI
versus ȘOFERI
Care este perspectiva clienților de transport asupra șoferilor? Este o întrebare la care am încercat să găsim un răspuns împreună cu Aurel Ioniță, transportation team leader Arctic Romania.
   A șa cum era de așteptat, șoferii reprezintă o preocupare nu doar pentru firmele de trans- port, dar și pentru clienții acestora, iar perspectiva clienților nu este complet diferită față de cea a transportatorilor. „În ceea ce privește șoferii, majo- ritatea țintelor transportatorilor coincid cu cele ale clienților de transport. Este normal să fie așa, pentru că ne dorim cu toții ca marfa să ajungă la timp și în siguranță, iar clientul final să fie mulțumit”, a arătat Aurel Ioniță, trans- portation team teader Arctic Romania.
Comunicarea contează
Un aspect important la care clienții sunt sensibili este legat de comuni- care. Iar aici clienții au o așteptare pe care transportatorii nu ar trebui să o neglijeze niciodată – orice întârziere trebuie anunțată.
„Mult mai rea decât o întârziere este o întârziere neanunțată. Clienții noștri reclamă același lucru. Vor să fie informați în timp util, pentru a putea să își optimizeze acel slot de descăr- care. De asemenea, unii clienți solicită informații clare privind motivele întâr- zierii”, a explicat Aurel Ioniță.
Chiar dacă sunt transportatori dispuși să asigure o comunicare directă între propriii șoferi și clienți, aceștia din urmă par să prefere „canalele oficiale”.
„Din punct de vedere al circuitului informațiilor, acesta ar trebui să fie cel
normal: șoferul își anunță propriul dis- pecer dacă nu ajunge la timp, care la rândul lui anunță dispecerul clientului și așa mai departe, până la beneficia- rul mărfii”, a completat Aurel Ioniță.
O întrebare firească este legată de ce ar putea face clienții pentru op- timizarea resursei limitate pe care o reprezintă șoferul?
Ce poate face clientul?
În primul rând, discutăm despre facilitarea încărcării/descărcării, pentru ca șoferii să poată efectua mai multe curse în timpul limitat pe care îl au la dispoziție. Iar acest lucru nu este tot.
„Avem sarcina să oferim facilitățile necesare în timp ce șoferii așteaptă încărcarea. Aspect ce poate fi îmbu- nătățit. Este important pentru șoferi ca, pe durata (uneori de mai multe ore) în care așteaptă, să aibă acces la informații, să aibă internet, toalete etc. Sunt aspecte de bază și trebuie să fie asigurate”, a arătat Aurel Ioniță.
Bineînțeles, optimizarea numărului de șoferi se realizează și prin utilizarea transportului intermodal.
Sunt și aspecte mai puțin plăcute în colaborarea cu șoferii.
„Conduita este foarte importantă. Sunt situații în care primim reclamații și chiar fotografii din partea clienților, care, de multe ori, sunt regretabile. Avem discuții deschise cu șoferii, in- clusiv pe aspecte simple – reguli de bună conduită. Tratăm cu multă serio- zitate acest aspect, pentru că șoferii reprezintă un punct de contact direct cu clienții și, datorită acestui lucru, au
Aurel Ioniță
un rol important, dar și o responsabi- litate mare. Aceste aspecte elementa- re pot foarte ușor păta reputația com- paniei”, a precizat Aurel Ioniță.
Vinovați de serviciu?
Pe de altă parte, faptul că există tendința de a transforma șoferii în „vi- novații de serviciu” pentru orice inci- dent nu ajută la îmbunătățirea situației.
„Uneori, șoferii sunt nominalizați de către firmele de transport ca respon- sabili/vinovați pentru anumite situații, deși nu este 100% adevărat, iar infor- mația se pierde undeva pe flux. Uneori, este vina dispecerului companiei de transport, sau chiar a clientului”, a de- clarat Aurel Ioniță, completând, totodată, că asumarea responsabilității de către fiecare entitate implicată în procesul lo- gistic este obligatorie.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 36............................................................................................................................................ septembrie 2019









































































   34   35   36   37   38