Page 33 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 33

   Alfredo Governale, director exploatare parc auto Polaris M Holding:
„Chiar dacă avem propriul atelier, timpul petrecut în service de către mașini înseamnă bani pierduți. Astfel, preferăm să avem mașini noi, care stau mai mult pe stradă și produc mai mult. În plus, Cefin Trucks a venit cu produsul pe care îl visam de mult.”
nemulțumirea acestora. Cu noua flotă de Ford Trucks, avem aceleași costuri directe de exploatare, însă au scăzut mult orele de funcționare și a crescut cantitatea colectată. Practic, acesta este un rezultat direct al fiabilității ca- mioanelor”, a spus Alfredo Governale.
Noi proiecte
Colaborarea dintre Polaris și Cefin Trucks (importatorul Ford Trucks în România) continuă, pe noi proiecte menite să îmbunătățească activitatea.
„Lucrăm la un nou proiect, un com- pactor de un gabarit mai mic, pentru a colecta mai ușor deșeurile în car- tierele unde este greu de intrat cu autovehiculele mari. Acele mașini mici care colectează, acum, deșeurile, dar nu le compactează, nu ne sunt de mare ajutor. Practic, avem nevoie de un șasiu mai mic, însă la fel de fiabil, și de o suprastructură compactor de 7 mc”, a arătat Alfredo Governale.
De asemenea, un alt proiect rea- lizat de Cefin Trucks și apreciat de Polaris este închirierea autospeciale- lor. Practic, Cefin Trucks închiriază gunoiere pentru Polaris, compania de salubritate având, la sfârșitul contrac- tului, opțiunea de a achiziționa auto- speciala sau de a o înlocui cu una nouă, printr-un nou contract de chirie.
„Nouă ne convine să avem un tarif fix, care să conțină toate costurile (inclusiv mentenanță).Acest sistem de închiriere este foarte utilizat în Italia. Practic, pe coasta lor, de câteva mii de kilometri, foarte multe localități, în timpul sezonului turistic, cunosc o creș- tere masivă a populației. Din punct de vedere al colectării deșeurilor, efortul suplimentar este foarte mare. Astfel, primăriile din Italia preferă să acopere această nevoie suplimentară de ca- pacitate cu utilaje închiriate. Sunt firme specializate care închiriază autogu- noiere”, a explicat Alfredo Governale.
Acest proiect s-ar putea dovedi unul de viitor pentru întregul segment de activitate.
„Planul este ca această flotă dedicată închirierii să fie utilizată cât mai mult în timpul anului, acoperind vârfurile, în diferite orașe din țară. De exemplu, vara la mare și iarna la munte...”, a precizat Virginia Maftei, director național de vânzări vehicule municipale și specializate.
Un alt proiect de viitor este auto- gunoiera electrică.
O soluție apreciată de Polaris este și autovehiculul multifuncțional, care este atât compactor, cât și spălător de pubele.
„Practic, cu un singur vehicul faci ceea ce, în mod normal, realizai cu două. După colectarea deșeurilor, ve- hiculul spală pubela, iar apa utilizată
pentru spălare este trasă într-un rezer- vor special, astfel încât nimic să nu ajungă pe stradă. Acesta este un pro- dus foarte bine primit în piață”, a pre- cizat Virginia Maftei.
Pubelele nu se spală la fiecare ri- dicare a deșeurilor, iar această mașină este mutată de pe un traseu pe altul, astfel încât, la o anumită perioadă de timp, toate pubelele sunt spălate.
„Ne pregătim cu noi proiecte, pen- tru a face față cât mai multor solicitări din piață. Suntem permanent în dis- cuții cu clienții noștri și adaptăm pro- dusele în funcție de solicitări”, a arătat Virginia Maftei.
Compania Polaris M Holding a fost înființată în 1998, fiind specializată pe activitatea de salubrizare. Are, astăzi, aproximativ 1.300 de angajați și o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro. Cu o flotă de peste 200 de autospecia- le, compania deservește 1 milion de persoane, având ca zone de activitate Constanța, Târgu Jiu, Năvodari, Man- galia, Alba Iulia, Bumbești-Jiu, Slobozia, județul Teleorman și județul Timiș.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  Virginia Maftei, director național de vânzări vehicule municipale și specializate Cefin Trucks:
„Suntem lider pe segmentul autogunoierelor, având peste 70% din piață. În perioada următoare, ne așteptăm la o creștere semnificativă a cererilor, în condițiile în care flota, la nivel național, s-a învechit destul de mult. Produsul cel mai solicitat este autogunoiera de 15 mc, pe șasiu de 19 t și cu motor de 9 l. În ultimii doi ani, am livrat peste 200 de unități.”
  În 2017, Polaris M Holding a achiziționat două gunoiere și o automătură Ford Trucks. În urma analizelor efectuate pe parcursul unui an de activitate, compania a ales să înlocuiască flota veche de autospeciale cu vehiculele noi Ford Trucks. Astfel, anul acesta a achiziționat 20 gunoiere și 3 automături Ford Trucks.
septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 33
 CAMIOANE ȘI SERVICII











































































   31   32   33   34   35