Page 38 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 38

VIZIBILITATE. DECIZII ÎN TIMP REAL
Soluția Olympus
Spedition pentru
reducerea pierderilor
2 l/100 km economie, implică, de exemplu, în cazul unui rulaj mediu de 10.000 km/lună, o diminuare a cheltuielilor echivalentă cu prețul plătit pentru 200 de litri de motorină, pentru ca, într-un an, fiecare camion să genereze costuri reduse cu echivalentul a mai multor plinuri... Iar combustibilul reprezintă, astăzi, aproximativ 40% din cheltuielile totale. Dar cum poți obține astfel de rezultate, în cazul unei flote multibrand?
  O lympus Spedition operează o flotă multibrand, compusă din 36 de camioane, cu acti- vități de transport internațional. În 2017, firma a făcut o mutare strategică și a implementat o soluție complexă telematică dezvoltată de WebEye. Obiectivul: un sistem unitar, compatibil cu orice marcă de camion, care să pună la dispoziția managementului, într-o singură aplicație, toate informa- țiile necesare despre flotă. Totul ac- cesat printr-un click. Simplu, rapid, efi- cient. Rezultatele s-au văzut în doar
câteva luni.
Foloseam 3-4 aplicații. Voiam una singură
„Ne-am dat seama că nu aveam eficiența dorită în gestionarea activită- ților zilnice care necesitau urmărirea camioanelor pe o platformă dedicată, deoarece trebuia să deschidem 3-4 apli-
cații, pe fiecare aflându-se doar un anu- mit tip de camioane. În acest context, pierdeam timp prețios până corelam in- formațiile din sistemele utilizate. În plus, fiecare soft venea cu anumite func- ționalități, cu moduri de lucru diferite, iar interpretarea datelor era diferită. Mai mult, fiecare platformă avea specificul său cu privire la pachetul de hărți și rapoarte deținut”, a explicat Adrian Mengheriș, managerul flotei Olympus.
Nevoia de a implementa un astfel de sistem telematic devenise evidentă. Olympus își dorea un sistem de mo- nitorizare complex, care să fie com- patibil cu toate mărcile de camion afla- te în dotare.
„Prin contractul cu WebEye, am optat pentru pachetul complet, mai pu- țin sonde litrometrice și soluții de co- municare cu șoferii, fiind vorba, în linii mari, despre echipamente cu cone- xiune la calculatorul de bord și la ta- hograf, precum și la sistemul auxiliar de încălzire”, a spus Adrian Mengheriș.
Am început cu
3 mașini, dar, după
3 luni, am generalizat sistemul
Pentru a se asigura că WebEye are soluția căutată, managementul Olympus a implementat, inițial, siste- mul pe 3 mașini, însă a decis, după trei luni, pe baza rezultatelor, să do- teze întreaga flotă. Hotărâtoare în lua- rea deciziei au fost mai multe aspecte.
De exemplu, rapoartele WebEye furnizează informații despre consumul real al camionului, și nu cel afișat de bord.
Serviciile privind tahograful și ra- poartele diverse livrate de WebEye (de la foaia de parcurs, la sinteze ale activității camionului și șoferului în fie- care țară tranzitată, consumul siste- mului auxiliar de încălzire, numărul de kilometri parcurși doar pe autostradă, informații despre stilul de șofat) au devenit informații esențiale pentru
CAMIOANE ȘI SERVICII
 38............................................................................................................................................ septembrie 2019















































































   36   37   38   39   40