Page 39 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 39

  companie. Iar, în baza lor, s-au putut lua decizii importante de eficientizare a activității și de reducere a pierderilor.
Posibilitatea descărcării de la distanță a datelor tahograf – atât card șofer cât și memoria tahografului – a fost esențială pentru o flotă care are exclusiv operațiuni externe.
În plus, serviciul eControl îi ajută pe dispeceri să ia decizii mai rapid, evitând convorbirile dese cu șoferii. „Chiar dacă și sistemele de fabrică ofereau o evidență a programului de lucru conform Regulamentului Euro- pean 561/2006, softul de la WebEye afișează inclusiv repausul săptămânal care trebuie efectuat de către fiecare șofer, odihna compensatorie, dacă este cazul, precum și dacă perioada de odihnă zilnică trebuie să fie norma- lă sau redusă. Cu acest sistem, știm și dacă șoferul poate să conducă în ziua respectivă 10 sau doar 9 ore”, a precizat Adrian Mengheriș.
„Transportatorii greșesc atunci când privesc implementarea soluției telematice exclusiv ca pe o investiție. Este, de fapt, o etapă în eficientizarea activității și diminuarea cheltuielilor companiei.”
Olympus a montat primele unități telematice WebEye în mai 2017, iar în august a extins programul la nivelul întregii flote, după ce a înțeles, pe baza rezultatelor obținute în acest timp, că aceasta era soluția ideală pentru companie.
Un avantaj oferit de WebEye a fost cel generat de rapoartele privind orele de lucru și timpii de condus în străi- nătate, din care serviciul contabilitate își extrage și prelucrează informațiile cu privire la pontaj (activitate șofer, sâmbătă/duminică și intervale de noapte), precum și la țările tranzitate,
Adrian Mengheriș
„Acum mi-e mult mai simplu să răspund la întrebarea de ce același tip de camion, circulând pe aceleași trasee și cu aproximativ aceeași încărcătură, are un consum mai mic sau mai mare.”
WebEye oferă și posibilitatea anali- zării tonajului transportat de un anumit camion, prin intermediul datelor colectate de la senzorul de greutate de pe puntea motrică, aspect care, alături de informații privind modul de utilizare a frânelor, retarder-ului și tempomat-ului, sau plaja de turații practicată (conformă pentru un cuplu motor optim), oferă o notă finală șoferului.
De la un consum de 32, la 29,8 l/100 km
„Concluzia? Am plecat de la un con- sum de aproximativ 32 l/100 km, iar, du- pă un an, am ajuns la o medie pe flotă de 29,8 l/100 km, observându-se îmbu- nătățiri la fiecare șofer. Sunt rezultate în- curajatoare, pe care dorim să le îmbună- tățim”, a mai spus Adrian Mengheriș.
O implementare facilă
„Implementarea soluțiilor WebEye s-a făcut mai ușor decât preconizam, poate și pentru că, la un număr relativ mare de camioane gestionate, nevoia unui sistem comun, compatibil cu orice marcă de camion, dar care să se plieze pe profilul de activitate al Olympus Spedition, și-a spus cuvântul”, a apreciat Daniel Costin, director de vânzări Webeye România. „Dispecerii, precum și managerul de flotă au avut un rol primordial în semnarea contractului final, înțelegând că imple- mentarea WebEye nu trebuie privită doar ca o investiție, ci ca un instrument care, în timp, optimizează activitatea compa- niei”, a concluzionat el.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
kilometrii efectuați în fiecare țară și timpii înregistrați. Și, nu în ultimul rând, având în vedere că toată flota com- paniei este compusă doar din autove- hicule Euro 6, era necesar un sistem de urmărire și analiză a performanței șoferilor la volan.
Rezultatele
„Utilizăm sistemul WebEye de 2 ani și pot spune că lucrurile funcțio- nează. Șoferii noștri sunt la curent cu faptul ca sunt monitorizați din orice punct de vedere, că rezultatele acti- vității lor pot să conducă sau nu la bo- nusuri. Consider extrem de importantă aplicația New DrivingStyle, care ne-a dat posibilitatea să observăm deficien- țele șoferilor noștri în condus și să le îndreptăm, astfel încât să putem re- duce consumul de carburant. Mențio- nez că analiza stilului de șofat de la WebEye oferă o cu totul altă perspec- tivă asupra exploatării camionului și este diferită de acea evaluare simplă pe care șoferii o pot urmări în bordul camionului și care se bazează doar pe 3-4 parametri”, a explicat managerul flotei Olympus.
  septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 39
 CAMIOANE ȘI SERVICII















































































   37   38   39   40   41