Page 40 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 40

VIAȚA VĂZUTĂ PRIN PARBRIZ
Știm cum
să ne
cunoaștem șoferii?
A trecut destul timp de când criza de șoferi își face simțită prezența, în România. Se caută soluții, se caută modalități prin care să se depășească situația atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung. Lipsa conducătorilor auto determină unii transportatori să uite că factorul cheie în succesul unei companii nu este NUMĂRUL lor, ci... CALITATEA.
   „Află ce îți place cel mai mult să faci și convinge pe cineva să te plătească pentru asta.”
Katherine Whitehorn
C onducătorii auto constituie unica resursă în lipsa căreia nicio firmă de transport nu ar putea exista. Poate acum, mai mult decât altădată, când întreaga industrie de transport este marcată de criza șo- ferilor, aplicarea unor politici adecvate în domeniul resurselor umane este
obligatorie.
Atunci când este vorba despre
gestionarea resurselor umane, adică a șoferilor, apare, pentru mulți trans- portatori, o provocare.
Șoferul, în calitate de resursă, este mult mai complex și dificil de gestionat decât flota de mașini, resursele financiare, informaționale sau administrative.
În acest context, un rol deosebit îi revine serviciului de resurse umane. Departamentul, organizat conform tu- turor regulilor managementului în do- meniu, la companiile mari de trans- porturi, sau doar cu un rol în angajarea șoferilor, în cazul firmelor de mai mici dimensiuni, este, în general, primul care ia contact cu șoferii. Un contact care ar trebui să devină, în timp, o punte de comunicare, o modalitate prin care (prin informațiile furnizate) patronul unei firme de transport să-și cunoască șoferii cu adevărat. Un patron al unei firme de transport marfă (nu îi dau numele, dar dacă va citi aceste rânduri sigur se va recunoaște) declara că el este mereu capabil să-și cunoască șoferii de la prima întâlnire, că nu pot avea secrete față de el și
Cristian Sandu
că o comunicare directă, deschisă și permanentă cu aceștia reprezintă cheia succesului, atunci când vorbim despre calitatea șoferilor pe care îi avem. Un caz fericit!
Dar, oare, toți transportatorii știu să își cunoască șoferii cu adevărat?
Informații suficiente?
Serviciile de resurse umane află, la angajare, despre un conducător auto, în primul rând, informațiile pe care acesta le furnizează. Informațiile primare sunt obținute și din alte surse, din anumite documente, cum ar fi ca- zierul judiciar sau cazierul auto, din comportamentul și acțiunile întreprin- se, din relatările altor persoane. În con- dițiile crizei de șoferi, când camionul sau autobuzul stau în curte fără șofer, aceste informații primare par suficiente, urmând ca ele să se verifice pe par- curs. În timp, se pot afla informații refe- ritoare la modul de exploatare a ma- șinii, privind capacitatea de a răspunde la sarcinile trasate, comportamentul în trafic, modul de relaționare și comuni- care cu dispecerii, cu beneficiarii, cu organele de control etc.
Este vorba de informații impor- tante, dar „post factum“. Din păcate,
 CONSULTANȚĂ
 40............................................................................................................................................ septembrie 2019














































































   38   39   40   41   42