Page 67 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 67

  Cererea de finanțare a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat de Gabriela Firea în decembrie, același an. „Valoa- rea totală a investiției în noile mijloace de transport public (100 de troleibuze și 130 de autobuze hibride) se ridică la aproximativ 488 de milioane de lei, din care fonduri nerambursabile primite din partea Administrației Fondului de Mediu reprezintă 340 de milioane de lei”, a precizat Gabriela Firea.
„Alături de cele 400 de autobuze Otokar Euro 6 achiziționate anul tre- cut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanțare nerambursabilă vor contribui la îmbunătățirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar și la diminuarea poluării generate de tra- ficul urban. Este o îmbunătățire sem- nificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziționat nici măcar un autovehicul pentru transportul public. Parcul auto al Societății de Transport București (STB) este înnoit, astfel, cu 530 de mijloace noi de transport, ultra- moderne, care oferă bucureștenilor cele mai bune condiții de transport în comun”, a adăugat primarul Capitalei.
Detaliile tehnice
Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 așezați și 65 în picioare) și au următoarele di- mensiuni: lungime de 12 metri, lățime
de 2,55, înălțime de 3,1, iar lățimea ușilor de acces este de 1,25 metri, cu o înălțime la urcare pentru toate ușile de 32 cm.
Autobuzele vor fi echipate cu sis- teme ABS, ASR (sistem de protecție anti-patinare) și ESP (program elec- tronic de stabilitate).
„Interiorul autobuzelor este mo- dern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capaci- tate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispoziti- velor mobile, cu sistem informatic per- formant, care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călăto- rie către pasageri, precum și furniza- rea unor date importante despre sta- rea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. Asemenea compartimentului călă- torilor, o atenție specială a fost acor- dată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație, care îi cresc si- guranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, a precizat edilul Capitalei.
Tehnologia hibrid
„Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes-Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sus- tenabilă, economică și fiabilă, astfel
necesitând o mentenanță similară au- tobuzelor convenționale. Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților, cât și ca generator de energie, atunci când autobuzul frâ- nează, energie care este, la rândul ei, stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului. Astfel, ener- gia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc con- stante, generate atât de plecările din stațiile STB, cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât și a consumului de carbu- rant. În scopul măririi aportului tehno- logiei hibride, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care, spre deosebire de un sistem de virare clasic, folosește ener- gie doar în momentele în care condu- cătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silen- țioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic, pentru o men- tenanță cât mai redusă”, a explicat Gabriela Firea.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 67
 AUTOBUZE ȘI SERVICII





















































































   65   66   67   68   69