Page 16 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 16

   George Șuteu, CEO Agexim Spedition: „Expunerea pe un singur client nu depășește 15% din cifra de afaceri.”
 AGEXIM SPEDITION
Detaliile
sub control
Poate că nu este un lucru obișnuit să vizitezi o companie de transport la etajul 9 al unei clădiri clasa A de birouri. În cazul Agexim Spedition, însă, o astfel de opțiune este normală, pentru că nu face decât să confirme abordarea modernă pe care managementul a ales-o în coordonarea activității.
B iroul open-space, unde rulea- ză un fond muzical ales cu atenție, a cărui intensitate va- riază în funcție de momentul zilei (și unde nu se țipă!), pare ideal pentru asigurarea unui suport real echipei
operative aflate în teren.
Fiecare detaliu este inclus într-o
anumită sferă de responsabilități, por- nind de la comunicarea directă cu cli- entul sau șoferii, stabilirea rutei și punc- telor de alimentare sau odihnă, analiza stilului de condus sau a elementelor tehnice și până la operațiunile și pre- viziunile financiare. În fond, o astfel de abordare devine obligatorie atunci când vrei să deții controlul activității unei flote noi, de peste 200 de cami- oane care lucrează intracomunitar.
„Agexim Spedition a fost înființată în 2006, iar modelul actual de busi- ness a fost stabilit în urmă cu 6-7 ani. Avem o strategie coerentă și obiective clare – meritul acționarului majoritar Sorin Nicola, puse în practică de o muncă intensă și de calitate – meritul întregii echipe”, a explicat George Șuteu, CEO Agexim Spedition, preci- zând că deși principala industrie pe
care compania o deservește este cea auto și în ciuda faptului că sediul com- paniei se afla in Pitești, activitatea nu a fost legată de Dacia.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, oportunitatea de a realiza transport intra-comunitar a apărut ca o variantă corectă de dez- voltare.
„Am făcut, permanent, full truck, chiar dacă o parte din clienți utilizează camioanele noastre pentru grupaje. Motorul Europei este reprezentat, din punctul nostru de vedere, de Germania și transportăm cu preponderență în Franța, Marea Britanie, Benelux, în anumite zone din Italia, Spania, Elveția și Austria. Lucrăm cu câteva zeci de case de expediții, oferind servicii dedi- cate, pe baza unor condiții comerciale bine definite; nivelul celei mai mari flote dedicate nu depășește 30 de unități, tocmai pentru a nu expune firma.”
Dispeceratul este format, în pre- zent, din 15 persoane, care preiau in- formația de la client, o analizează și o transmit către flotă, într-o formă co- rectă. Fiecare dispecer este speciali- zat pe unul sau mai mulți clienți și tre-
buie să se asigure că marfa ajunge la timp și în siguranță la destinație. De menționat că nivelul curselor fixe nu depășește 60%, iar dispecerul tre- buie să ofere șoferului toate detaliile necesare, inclusiv zonele în care o- prește pentru odihnă și stațiile de ali- mentare cu carburanți. „Comenzile vin prin e-mail, iar dispecerul se asigură, în primul rând, de faptul că se poate îndeplini solicitarea clientului, în funcție de programul de condus al șoferului și de condițiile de trafic. Într-un interval de câteva minute, validează cerința beneficiarului sau propune alte varian- te, dacă este cazul, și găsește soluția optimă de transport pentru firmă. Ulte- rior, transpune comanda într-o formă convenabilă pentru șofer, comunicân- du-i foarte clar ce are de făcut.”
În general, comunicarea se face prin intermediul WhatsApp, informația fiind introdusă în sistemul ERP de personalul care asigură zona de back- office. „Dispeceratul este motorul com- paniei și, prin urmare ni l-am dorit con- centrat exclusiv în zona operațională, fără a fi încărcat din punct de vedere administrativ. În plus, activitatea depar-
  16.............................................................................................................................................. octombrie 2019
PIAȚĂ ȘI COMPANII

















































































   14   15   16   17   18