Page 17 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 17

    tamentului este supervizată în mod direct de directorul de transport – Eduard Popeanu, unul dintre cei mai implicați și dedicați profesioniști din industria transporturilor din România.”
De altfel, fiecare dispecer are o imagine foarte clară privind target-ul pe care îl are pe fiecare client sau contract deservit, din punctul de vede- re al camioanelor și kilometrilor par- curși. „Calitatea muncii dispecerului poate influența semnificativ rezultatele la sfârșitul lunii, în aceeași măsură ca activitatea șoferului”, a apreciat ma- nagerul Agexim Spedition.
În cazul în care clientul solicită, este asigurat un serviciu permanent (timp de 24 de ore), ținând cont că sunt companii cu activitate specifică de noapte.
Șoferi cu venit minim garantat
La ora actuală, 30% dintre cami- oane au echipaje, iar aproximativ 40% din flotă este utilizată în regim de trac- tare pentru semiremorcile clienților. De altfel, acest segment a crescut în mod constant, în ultimul an. Camioa- nele cu un șofer rulează, în medie, în fiecare lună, între 11.500 și 12.000 de kilometri, cifrele majorându-se la 17.000-18.000 pentru echipaje.
Aplicația Fleetboard oferită de Mercedes-Benz, reprezintă un instru-
ment de bază, deja testat, atât pentru dispeceri, cât și pentru persoanele care formează Departamentul de Calitate, care verifică eficiența parcursului. „Ne străduim să monitorizăm activitatea aproape în timp real, urmărind rapoarte zilnic, săptămânal și lunar”, a mai explicat CEO-ul Agexim Spedition, adăugând că planificarea șoferilor pe camioane și pe contracte o face o persoană care are o viziune de ansam- blu asupra resurselor disponibile.
De menționat, compania oferă fle- xibilitate în privința alegerii perioadei de lucru și a perioadelor alocate concediilor de odihnă. Pentru transferul conducăto- rilor auto, Agexim Spedition deține o flotă de microbuze Mercedes-Benz de ultimă generație, cărora li se pot adăuga avionul sau autocare închiriate în peri- oadele aglomerate.
„Există un venit minim garantat, pentru șoferii aflați în cursă, la care se pot adăuga bonusuri, generate de performanțele obținute, de regimul de muncă (ADR, noapte etc), de vechime sau de lungimea sejurului.”
Concret, stilul de condus se reflec- tă în note acordate conducătorului auto, în timp ce mentenanța este ur- mărită de un Departament Tehnic. În aceste condiții, compania de transport nu duce lipsă de șoferi – un merit con- siderabil revenind Departamentului HR. La angajare, sunt preferați condu- cătorii auto cu experiență, dar se ia
în calcul și includerea în echipă a șo- ferilor fără experiență, dispuși să ur- meze o perioadă de formare. „Asigu- răm formarea în echipaj, alături de angajații cu vechime, dispuși să o facă.” De menționat că șoferii be- neficiază de un instructaj complet la angajare, urmat de instructaje perio- dice și au la dispoziție un manual unde sunt explicate regulile care trebuie urmate în situațiile concrete cu care se întâlnesc în timpul desfășurării ac- tivității.
Cheltuieli atent dimensionate
Departamentul Tehnic urmărește, în special, flota care nu se mai află în garanție și preia telefonic toate sesi- zările șoferilor, astfel încât problema să poată fi preluată de zona operațio- nală și rezolvată. Există inclusiv un atelier mobil, care se deplasează atunci când situația o impune.
„Avem o imagine foarte clară a cheltuielilor pe care le implică fiecare camion în parte, precum și a costurilor generate de vehiculele care stau, dintr-un motiv sau altul. Urmărim pro- fitabilitatea pe fiecare client și contract în parte, iar specialiștii din cadrul De- partamentelor Financiar, Controlling și Audit realizează analize operațio- nale și estimări financiare încă înainte de semnarea fiecărui contract”, a mai explicat George Șuteu. Iar, pentru că piața se mișcă, un Departament Co- mercial intră în contact în permanență cu potențialii noi clienți.
Un model de business adaptat
„Modelul de business cu siguranță va evolua, având în vedere provocările legislative de la nivel european; iar schimbările sunt evidente, dacă luăm în calcul cadrul economic valabil în ur- mă cu 5 ani, când nimeni nu își punea problema ca beneficiarul să suporte hotelul șoferului. Astăzi cheltuielile pri- vind cazarea sunt trecute în contract, pentru țări precum Franța, Belgia sau Germania. Peste alți 5 ani, lucrurile vor arăta, cu siguranță, altfel”, a apreciat CEO-ul Agexim Spedition... dar viitorul (transport, dar sub un alt model) nu poate fi decât unul favorabil celor care știu să țină lucrurile sub control.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
  În cadrul Agexim Spedition, la baza tuturor analizelor de performanță din punct de vedere operațional stau informațiile oferite de Fleetboard, sistemul telematic oferit de Mercedes-Benz, marca pentru care compania a optat aproape în exclusivitate. Toate vehiculele sunt echipate cu PPC (Predictive Powertrain Control), iar, în acest context, consumul mediu a scăzut în fiecare an. „Sistemul de monitorizare, care a fost îmbunătățit în mod constant în ultimii 5 ani, funcționează foarte bine, ajungându-se la un consum mediu la nivelul flotei, de 27-28 l/100 km, în condițiile unei încărcări medii de 20 t. Avem șoferi care au ajuns de la nota 7 la 9, în condițiile în care consumul s-a redus de la 29 la 26 l/100 km”, a precizat George Șuteu.
octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 17
„Am optat pentru variante de finanțare pe 3 ani, în condițiile în care parcul auto schimbat în fiecare an se ridică la 60-70 de camioane.”
 PIAȚĂ ȘI COMPANII













































































   15   16   17   18   19