Page 19 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 19

  automat, însă acest lucru funcționează foarte bine pe volume mari și atunci când este vorba despre transporturi FTL. Astfel, în principiu, este utilizată alocarea «manuală» – experiența dispecerilor”, a arătat Gavril Mircean.
Toate cerințele clientului sunt tre- cute în comandă – greutate, metri de podea, înălțimea paleților, dată de în- cărcare și descărcare, cerințe specia- le, ridicare sau livrare cu lift, încărcare pe sus, macara... O dată introdusă comanda în sistem, toate detaliile sunt disponibile și migrează de la client integral către planning și, ulterior, către computerul de bord al șoferului, cu toate informațiile relevante.
„În momentul în care dispecerul alocă marfa pe un camion, informațiile pleacă automat către șofer. Fiecare camion este dotat cu un computer de bord (soluția Transics). Astfel, șoferul are la dispoziție toate informațiile ne- cesare și orice schimbări de status, sau eventuale probleme, sunt sem- nalate de șofer prin computerul de bord”, a explicat Gavril Mircean.
Computerul de bord oferă și op- țiunea de navigație și, în funcție de situație, traseul poate fi stabilit direct de către dispecer.
În momentul plecării camionului, există deja ETA stabilit, pentru fiecare marfă în parte. Astfel, din punct de vedere al dispecerului, camionul poate fi încărcat de la primul moment în care apare un spațiu gol.
O dată finalizată cursa, documen- tele ajung, în format fizic, la biroul din Cluj. Există și posibilitatea transmiterii electronice a documentelor, fiecare camion fiind dotat cu scanere la bord. Totuși, pentru moment, prea puțini clienți acceptă documentele în format electronic.
La sosirea documentelor, se emite factura, soluția IT pentru contabilitate fiind integrată în ERP-ul companiei. Emiterea facturii se realizează aproa- pe automat, datele fiind disponibile încă de la lansarea comenzii.
Fiecare cursă este monitorizată ca eficiență, inclusiv din punct de vedere al consumului de carburant. „O dată la șase luni, se realizează evaluări pentru toți șoferii, iar calculele au în vedere stilul de conducere (conduce- rea economică). Șoferii cu rezultate bune sunt premiați, în caz contrar fiind programată o sesiune de training”, a completat directorul general Logistic E van Wijk.
Rapoarte de management
Directorul general al companiei primește zilnic un raport cu situația comenzilor – cele introduse în sistem, cele în curs de executare și cele fac- turate.
Având aceste date, conducerea firmei are, permanent, o imagine asu- pra cifrei de afaceri pe care o va
realiza în fiecare lună. Iar, înainte de jumătatea lunii, performanțele lunii precedente sunt cunoscute în tota- litate.
Faptul că activitatea este bugetată în amănunt pentru întregul an creează o bună imagine asupra realizărilor, în timp real. Astfel, poți avea o imagine clară asupra evoluției bussines-ului în ansamblu, precum și pe diferitele tipuri de activitate, diferiți clienți și pe fiecare lună în parte.
„O dată pe lună, consult raportul privind comparația buget vs. realizări și, zilnic, consult raportul privind status comenzi. Un alt raport important este venit/km/camion, pe diferite intervale de timp și pe diferitele tipuri de trans- port”, a arătat Gavril Mircean.
Având aceste informații, directorul general poate interveni (ajuta) cu pre- cizie acolo unde performanța nu este la nivelul dorit/anticipat.
De asemenea, foarte important este raportul cu diferențe față de con- dițiile contractuale (pentru fiecare client în parte).
„Încercăm să corectăm relația cu clienții care generează costuri mai mari decât cele stabilite inițial”, a explicat Gavril Mircean.
Și planurile de viitor sunt, în mare măsură, legate de soluțiile IT: auto- matizarea fluxului de documente și renunțarea la documentele fizice; dez- voltarea modulului de service; soluție de conectare EDI cu clienții pe zona de depozitare; iar, la nivel de grup, se are în vedere implementarea unei soluții care să integreze activitatea pe toate companiile grupului – România, Olanda, Polonia, Ucraina.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  Departamentul administrativ are în vedere documentele și valabilitatea acestora. Cu o lună înainte de a expira orice document, soluția IT generează un raport.
O atenție specială este acordată documentelor șoferului, iar, atunci când un document al acestuia urmează să expire, informația pleacă de la „administrativ” la „planning” și șofer, pentru a fi identificată cea mai bună soluție de întoarcere acasă.
octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 19
 PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   17   18   19   20   21